KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
F1 Grand Prix of Australia - Qualifying

Ricciardo żałuje straconego czasu. Będzie zmiana nadwozia, ale „to co innego niż w McLarenie”



RB próbuje wszystkiego by Daniel Ricciardo poczuł się bardziej komfortowo w aucie. Choć dzisiejszy brak jazd w tym nie pomógł.

Nie pojeździł

 

Danielowi Ricciardo nie było dziś dane pojeździć po Suzuce. Australijczyk w pierwszym treningu oddał auto Ayumu Iwasie. Tym samym Racing Bulls wypełniło połowicznie obowiązek oddania fotela w pierwszym treningu młodemu kierowcy.

„To by było na tyle. Musimy oddać swój fotel na jedną sesję w roku, a oczywiście to domowy tor Ayumu i miało sens oddać mu trening. To oczywiście w porządku, jest jak jest” – powiedział Ricciardo na zakończenie dnia, wyraźnie nie pocieszony tym, że na przygotowanie się do wyścigu będzie miał tylko jedną sesję.

 

Iwasa – reprezentant gospodarzy – wykręcił 16. czas, tracąc do swojego partnera zespołowego, również z Japonii, prawie 0,9 sekundy.

Zmiana

 

Jazda ta była od dawna zaplanowana i nie miała nic wspólnego ze słabym początkiem sezonu w wykonaniu Australijczyka.

Ricciardo, wspólnie z zespołem, szuka nadal przyczyny swojej słabszej dyspozycji. Niedawno przyznawał, że według niego nie chodzi o jego jazdę, gdyż wyciska z bolidu co może, ale nie przekłada się to na tabelę wyników.

Daniel mógł tym sugerować, że chodzi o kwestie związane z bolidem i nadwoziem. Racing Bulls postanowiło sprawdzić ten trop.

 

Na Grand Prix Chin Ricciardo dostanie nowe nadwozie, a jego dotychczasowe stanie się rezerwowym. Według Alana Permane jednak, ten element nie wpływa raczej na wyniki Daniela.

„Monokok znany z regulacji Formuły 1 jest czymś, do czego montuje się zawieszenie, silnik i służy bezpieczeństwu kierowcy. Nie determinuje osiągów i nie chcielibyśmy by kierowcy co chwila je zmieniali. Szczęśliwym trafem będziemy mieli nowe nadwozie i nie ma sensu dawać go Yukiemu” – mówi Alan Permane, inżynier Racing Bulls, cytowany przez Autosport.

„Jest zasadnym dać je Danielowi, ale nie przygotowujemy go dlatego, że ma on problemy, chcę to jasno powiedzieć. To kwestia próby lepszego spasowania wszystkiego” – dodaje.

O co chodzi?

 

Ricciardo wypowiadał się przed Grand Prix Japonii na temat swoich problemów z tempem.

 

„Cały czas gonimy nieco za siłą docisku, przyczepnością tyłu. Miałem problemy w Melbourne i Arabii Saudyjskiej na wyższych prędkościach. Najbardziej było to widać w zakrętach 9. i 10. w Australii, gdzie traciłem do Yukiego. Skupiamy się na ustawieniach w tych obszarach by dać mi więcej pewności siebie” – mówi Ricciardo, cytowany przez Autosport.

Podkreślał on, że obecne kłopoty są zupełnie innej natury niż te, z którymi mierzył się w McLarenie, gdzie wyraźnie odstawał od Lando Norrisa.

„To nie jest taka sama sytuacja więc ważne jest teraz pracować wspólnie z inżynierami i nie słuchać zbyt wielu sugestii z zewnątrz. Oczywiście oczekiwałem więcej po moich rezultatach z początku sezonu i nie jestem z nich zadowolony. Musimy jednak zostać na kursie i nie rozpraszać się” – mówi Ricciardo.

Źródła: Autosport.com
fot. Red Bull Racing Pool



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kanady

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi