Z ilu części składa się auto, którym jeździ Robert Kubica? Jak sprawdza się je pomiędzy poszczególnymi wyścigami?
Ferrari na swoim kanale na YouTube opublikowało ciekawy materiał dotyczący prac wykonywanych przy hypercarze WEC pomiędzy wyścigami.
AF Corse stara się by auta jak najszybciej po rywalizacji wróciły do fabryki gdzie każdym z nich będzie zajmowało się 35-40 mechaników.
Dowiadujemy się na przykład, że auto to składa się z ponad 3000 części i to nie licząc silnika. Po wyścigu są one zdemontowywane i dokładnie sprawdzane pod kątem funkcjonalności i ewentualnych uszkodzeń.
Silnik jest odłączany od nadwozia i sprawdzany, a zewnętrzne jego komponenty są wymieniane. Przed najważniejszym wyścigiem sezonu, 24h Le Mans, dochodzi do wymiany nawet 70% części.
Na koniec auto jest skanowane by upewnić się, ze jest zgodne z regulaminem technicznym, również dotyczącym aerodynamiki. Właśnie na takim skanowaniu po wyścigu „poległ” ostatnio Cadillac, zdyskwalifikowany z 1812 KM Kataru.
Materiał od Ferrari zobaczycie poniżej: