Kierowcy Williamsa nie poprawiają sytuacji zespołu i kontynuują uszkadzanie swoich aut. Jak wyglądał 1. trening przed GP Japonii?
Poprawki
Przed 1. treningiem poznaliśmy poprawki przywiezione przez ekipy na GP Japonii:
Red Bull: Wloty powietrza do sidepodów, podłoga, wloty powietrza do przednich hamulców
Ferrari: Tylne skrzydło, tylne zawieszenie
Aston Martin: Podłoga, dyfuzor, pokrywa silnika, skrzydełko nad wydechem
RB: Podłoga
Williams: Przednie skrzydło, tylne skrzydło, skrzydełko nad wydechem
Sauber: Podłoga
Alpine: Przednie skrzydło, nowe wloty powietrza do przednich hamulców, skrzydełko nad wydechem
Przebieg
Sesja rozgrywana była na suchym torze przy około 16 stopniach Celsjusza.
Początek był dość spokojny, choć trzeba przyznać, że było kilka problemów związanych z wzajemnym blokowaniem się zawodników. Były też drobne problemy z wyjazdami z alei serwisowej. Ostrzeżenie za wyprzedzanie na wyjeździe z boksów i przekroczenie białej linii dostał Nico Hulkenberg.
Na początku sesji czasami błysnęli Lando Norris i Fernando Alonso. Hiszpan jedzie w piątek starszą wersją Astona Martina, a poprawki są zamontowane tylko na aucie Strolla. Alonso powinien dostać zaktualizowany bolid na sobotę.
W połowie sesji doszło do jej najważniejszego momentu. Logan Sargeant stracił panowanie nad autem w końcówce okrążenia i zjechał na żwir. Jego bolid został podbity na krawężniku i poleciał z dużą prędkością na bandę.
Sargeant probando que tan resistente quedó el chasis reparado 🫣#F1 #JapaneseGP
pic.twitter.com/QUl1LrYMYA— El Mejor del Resto 🏁 (@elmejordelresto) April 5, 2024
Uderzenie było mocne, ale uszkodzenia nie wyglądają na poważne. Warto przypomnieć, że Williams nie ma zapasowego nadwozia na ten weekend. Nie ma też zapasu nowych części więc Sargeant „załatwił sobie” powrót do starszej specyfikacji auta.
Po około 10 minutach przerwy wznowiono jazdy. Ostatecznie najszybsze okazały się bolidy Red Bulla. W czołówce były też Ferrari i Mercedesy. W pierwszej 10-tce znalazły się też oba auta McLarena.
W tym treningu za Daniela Ricciardo jechał Ayumu Iwasa, który wykręcił 16. czas – 0,9 sekundy za Yukim Tsunodą.
Wyniki
Oto wyniki sesji:
Tak wyglądały czasy sektorów:
A tak wykorzystanie opon:
Drugi trening zaplanowano na godz. 8:00 czasu polskiego.