KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Press - 6 Hours of Imola 2024

Najszybsi na torze, prawie najwolniejsi w boksach. Kubica: “Wpadłem w pułapkę”



Jak zespół AF Corse ocenia swój wyścig na torze Imola? W czym byli mocni, a wczym wręcz przeciwnie? Zobaczcie!

Analiza

 

Przypomnienie wyników wyścigu:

Wyniki 6h Imoli WEC

 

Najlepsze czasy sześciogodzinnej rywalizacji pokazują, że Ferrari było wczoraj najszybsze. Do kierowców tych aut należą trzy najlepsze wyniki.

best lapy 6h imola

Czas w boksach

Niestety, zdecydowała strategia, a w przypadku AF Corse #83 również czas spędzony w alei serwisowej. Tylko dwie ekipy spośród tych, które nie miały problemów technicznych, były w boksach dłużej.

AF Corse #83 spędziło w alei serwisowej 9 minut i 20 sekund – ponad minutę dłużej niż najlepsza w tym względzie Toyota #7.

 

czas w boksach 6h imola

Prędkości

O tym, jak trudno było wczoraj wyprzedzić Ferrari przekonaliśmy się w końcówce wyścigu gdy Cadillac szybszy od 3 sekundy na okrążeniu nie mógł sobie poradzić z Yifeyeym Ye. Decydowały o tym charakterystyka toru oraz prędkości na prostych Ferrari. #83 miało najlepszy wynik w wyścigu.

predkosci wec wyscig 2024

Wypowiedzi

 

Wczoraj prezentowałem Wam komentarz Roberta Kubicy do tego wyścigu tuż po jego zakończeniu. Dziś AF Corse wysłało informację prasową z wypowiedziami zawodników ekipy.

 

“To zdecydowanie nie była niedziela, jakiej chcieliśmy. Zrobiliśmy kilka rzeczy, które nie ułatwiły nam życia. Potem pogoda i samochód bezpieczeństwa zmieniły nieco sytuację, ale w kluczowym momencie nie byliśmy w stanie tego wykorzystać. Wyścigi endurance to nie tylko osiągi jak widać. Mimo że cieszymy się ze zwycięstwa w klasyfikacji zespołów prywatnych to jednak jesteśmy świadomi, że musimy pracować ciężko by poprawić się przed kolejnym wyścigiem” – powiedział Robert Kubica.

Jako drugi w tym wyścigu jechał Robert Shwartzman, który zaliczył równy stint.

“Ne jest to rezultat, którego oczekiwaliśmy. Szczerze mówiąc, jestem dość rozczarowany ponieważ po bardzo dobrym starcie wpadliśmy w problemy w trakcie wyścigu. Najpierw był przejazd przez aleję serwisową za przewinienie podczas procedury Full Course Yellow, potem nie wybraliśmy właściwej strategii gdy nadszedł deszcz. Koniec końców finiszowaliśmy na 8. miejscu, ale według mnie mogliśmy osiągnąć znacznie lepszy rezultat. Z pewnością odebraliśmy ważną lekcję i na jej podstawie będziemy pracować nad poprawą” – stwierdził Shwartzman.

Wyścig kończył Yifey Ye, który nie ustrzegł się błędów, ale wykręcił najlepszy czas dla Ferrari #83.

“To był weekend o dwóch obliczach. Jesteśmy bardzo zadowoleni z naszego pierwszego zwycięstwa w klasyfikacji zespołów prywatnych, ale jednocześnie żałujemy, że nie osiągnęliśmy dobrego rezultatu w klasyfikacji generalnej, który był w naszym zasięgu. Teraz musimy wszystko przeanalizować, zobaczyć, co poszło nie tak i co możemy poprawić w przyszłości by zajmować wyższe miejsca. Zespół wykonał świetną pracę i wielkie podziękowania dla Tifosi, którzy wspierali nas na torze. Wrócimy mocniejsi na Spa” – powiedział Chińczyk.

 

Najbardziej zadowolony wydawał się dyrektor techniczny ekipy.

“Było wspaniale startować z pierwszego rzędu na Imoli przy 73 500 kibiców na trybunach. Po obiecującym pierwszym przejeździe straciliśmy niestety nieco pozycji w klasyfikacji generalnej, ale wygraliśmy klasyfikację zespołów prywatnych i możemy świętować zwycięstwo” – dodał Giuseppe Petrotta.

Wypowiedzi Roberta umieścił również na swoim profilu na Facebooku Cezary Gutowski.

“Dużo się wydarzyło, też po mojej stronie. Wpadłem w pułapkę, która już od dłuższego czasu wiemy że istnieje. Niestety to kosztowało mnie drive – through. Szkoda bo to nam utrudniło wyścig, utknęliśmy w korku za wolniejszymi autami. Potem, gdy mogliśmy ich wyprzedzić Ferrari #51 wpadło do boksów i musieliśmy robić push-back. Straciliśmy wtedy 7-8 sekund” – powiedział Kubica.

“Potem safety car i deszcz wymieszały trochę karty, ale nie wykorzystaliśmy sytuacji. Gdyby tor wysechł to by poszło w naszym kierunku. Niestety tor nie wysechł. Straciliśmy też 25 sekund na zmianie kierowcy, były pewne problemy. Było sporo rzeczy, które nie poszły dobrze. Trzeba wyciągnąć wnioski” – dodał Robert.

fot. DPPI – WEC



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi