KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
ELMS AO TF Kubica

Kubica po kwalifikacjach: Trzeba będzie być sprytnym, a czasu nie będzie dużo



Robert Kubica nie był zachwycony po kwalifikacjach do 4H Barcelony ELMS, w których Orlen Team AO by TF zajął dopiero 10. miejsce.

Wyniki

 

Wyniki kwalifikacje ELMS Barcelona

Sektory

Czasy poszczególnych sektorów oraz idealnego okrążenia pokazują, że Orlen Team AO by TF mógł liczyć na nieco wyższą pozycję.

Sektory ELMS Barcelona 2024

Prędkości

Dane dotyczące prędkości maksymalnych z dzisiejszej sesji nie są pocieszające. Ekipa Roberta Kubicy traci dość sporo jak na prototypy LMP2 na prostych.

Prędkości ELMS Barcelona 2024

Kubica komentuje

 

Robert w rozmowie z kanałem Motowizja odniósł się do wyniku w kwalifikacjach, przyznając, że nie jest z niego zadowolony.

„Zapatrywania mamy bojowe chociaż na pewno start z 10. miejsca nie ułatwia zadania. Kwalifikacje nie poszły tak, jak się spodziewaliśmy i jak oczekiwaliśmy. Na pewno to nie będzie łatwy wyścig. Tu w Barcelonie opony mocno dostają w kość, zwłaszcza gdy jedziesz w brudnym powietrzu na innymi. Trzeba będzie być sprywnym jeżeli chodzi o zarządzanie nimi” – mówi Robert.

Kubica przyznaje, że czasu na odrabianie strat będzie mało, a strategię w wyścigach ELMS dość trudno ustalić.

„Wyścigi ELMS są dosyć krótkimi wyścigami i statystycznie dużo się dzieje. Jest dużo więcej neutralizacji i safety carów niż choćby w WEC. Trzeba będzie zatem poczekać, jak sytuacja się rozwinie. Kluczowe będzie odrabianie strat, a że nie brylujemy na prostych to nie będzie łatwe” – stwierdza Robert.

„Trzeba będzie kombinować jak piąć się do przodu bez przesadzania bo tu jak będziesz zbyt wymagający dla opon to może się bardzo źle skończyć” – dodaje.

Mimo wszystko atmosfera w zespole jest pozytywna.

„Zażartowałem do Louisa, że to nie jest pierwszy raz, tylko wcześniej mieliśmy więcej czasu na odrabianie strat bo minimum 6 godzin. Zobaczymy. […] Myślę, że jeżeli chodzi o zarządzanie oponami to jest temat, który dobrze opanowujemy. Z drugiej strony mamy teraz dużo więcej docisku w ELMS i jadąc za kimś automatycznie tracisz go więcej, a ślizgasz się, opony się przegrzewają” – stwierdza Kubica.

Całą rozmowę z Robertem obejrzycie poniżej:

Wyścig 4H Barcelony zaczyna się w niedzielę o godz. 11:30. Zapraszam na relację live na blogu i stream na YouTube.

fot. Focus Pack Media – ELMS



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi