KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
WEC2024_Imola_lm_05844

Klasyfikacje generalne WEC po 6h Imoli



Liderzy ci sami, ale za ich plecami są zmiany. Jak wyścig 6h Imoli wpłynął na klasyfikacje generalne Długodystansowych Mistrzostw Świata?

Ta runda punktowana była niżej niż inauguracja sezonu w Katarze. Wtedy jechaliśmy 10 godzin i zwycięzca otrzymywał 38 pkt. Teraz – w sześciogodzinnym wyścigu – dla pierwszego miejsca przypadało 25 pkt, a pozostałe miejsca punktowały tak, jak w Formule 1, a zatem 18-15-12-10-8-6-4-2-1. Był też dodatkowy punkt za pole position, który wywalczyło Ferrari #50.

Liderem w klasyfikacji kierowców nadal jest trójka kierowców Porsche #6, która wygrała rundę w Katarze, a wczoraj zajęła 2. miejsce. Mają oni już znaczącą przewagę nad drugą pozycją, na którą wskoczyli zwycięzcy wczorajszej rywalizacji, załoga Toyoty #7.

Trzecie miejsce utrzymała ekipa Porsche #5, która dwukrotnie zajmowała najniższy stopień podium w tym sezonie.

Z czwartej pozycji niestety spadła ekipa AF Corse #83 – na miejsce szóste. Strata do pozycji nr 4 jest jednak spora. Roberta Kubicę, Yifeya Ye i Roberta Shwartzmana wyprzedzili m.in. kierowcy Ferrari #50.


Tak wygląda klasyfikacja generalna kierowców WEC:

MKierowcaZespółAutoKatarImolaSpa24h Le Mans6h Sao Paulo6h COTAŁącznieZmiana
1Lotterer, Estre, VanthoorPorsche Penske #6Porsche3818182425188125=
2Fuoco, Molina, NielsenFerrari AF Corse #50Ferrari12131550815113=
3Kobayashi, de VriesToyota Gazoo #7Toyota15256361218112=
4Makowiecki, Campbell, ChristensenPorsche Penske #5Porsche241511615677=
5ConwayToyota Gazoo #7Toyota15256121876+3
6Hartley, Hirakawa, BuemiToyota Gazoo #8Toyota61082025069-2
7Ilott, StevensJota #12Porsche2702580060+2
8Pier Guidi, Giovinazzi, CaladoFerrari AF Corse #51Ferrari06123010159+2
9Kubica, Shwartzman, YeAF Corse #83Ferrari1844002551+2
10LopezToyota Gazoo #7Toyota360036-1
11NatoJota #12Porsche27080035-1
12Tincknell, Andlauer, JaniProton #99Porsche301000013=
13Lynn, BamberCadillac #2Cadillac0101201213=
14Milesi, Habsburg, ChatinAlpine #35Alpine902001011=
15Button, Rasmusen, HansonJota #38Porsche00046111+1
16Rast, Frijns, van der LindeBMW M Team WRT #20BMW28000010-1
17Vergne, Jensen, MullerPeugeot #93Peugeot0200406=
18Vanthoor, Wittmann, MarcielloBMW M Team WRT #15BMW0000246+2
19Vaxiviere, Schumacher, LapierreAlpine #36Alpine0000123-1
20Kvyat, Mortara, BortolottiLamborghini Iron Lynx #63Lamborghini0002002-1
21Duval, di Resta, VandoornePeugeot #94Peugeot000000=
22Serravalle, Bennett, VernayIsotta Fraschini #11Isotta Fraschini000000=

AF Corse #83 wygrało wczoraj klasyfikację aut niefabrycznych, ale w generalce tej kategorii zajmują nadal 2. miejsce:


MZespółKatarImolaSpaLe Mans6h Sao Paulo6h COTAŁącznie
1Hertz Jota #1238152550120140
2AF Corse #8327251501825110
3Proton #9923018301515101
4Hertz Jota #38018036251897

Wśród producentów bez zmian na czele, ale Ferrari straciło do Porsche i Toyoty.


A to klasyfikacja producentów:

MProducentKatarImolaSpaLe Mans6h Sao Paulo6h COTAŁącznie
1Toyota232512362625147
2Porsche391826241812138
3Ferrari181318501019128
4Alpine1508021237
5BMW99404631
6Cadillac0201201529
7Peugeot04646222
8Lamborghini21080011
9Isotta Fraschini0000000

Kolejna runda WEC to 6h Spa, która będzie punktowana tak samo. Zostanie rozegrana pomiędzy 9 a 11 maja. Potem przyjdzie czas na podwójnie punktowaną rundę – 24h Le Mans, w której zwycięzca otrzyma aż 50 punktów.

fot. DPPI – WEC



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi