KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
240049-scuderia-ferrari-japanese-gp-saturday_ece2ab93-d4be-4f3a-972e-cfcb0f0392d9

Ferrari odrobiło 0,6 sekundy w pół roku



Dane wyścigu o Grand Prix Japonii mogą być bardzo pocieszające dla fanów Ferrari. To właśnie ta ekipa zrobiła największy postęp w porównaniu z poprzednim rokiem.

W tym sezonie Grand Prix Japonii odbywało się w nietypowym terminie wiosennym. Oznacza to, że od poprzedniego wyścigu minęło niecałe 5 miesięcy. Mieliśmy zatem porównanie osiągów aut z końcówki sezonu 2023 i początku 2024 na tym samym torze.

Warunki dla jednych i drugich podczas obu wyścigów były takie same, można zatem porónać tempo kwalifikacyjne i wyścigowe poszczególnych ekip. Punktem odniesienia będzie oczywiście Red Bull, który wygrał kwalifikacje i wyścigi na Suzuce zarówno w 2023 jak i 2024 roku.

W kwalifikacjach wszystkie ekipy znacznie odrobiły do Red Bulla, a najwięcej Aston Martin. Warto jednak powiedzieć, że w ubiegłym roku Fernando Alonso nie przejechał czystego okrążenia w czasówce.

 

ZespółStrata w 2023Strata w 2024Różnica
McLaren0.5810.292-0.289
Ferrari0.6650.48510737418.06
Mercedes1.0310.569-0.462
Aston Martin1.6830.489-1.194

Znacznie bardziej miarodajne w tym względzie są jednak dane wyścigowe i te prezentuje Sky Sports.

Wynika z nich, że zdecydowanie najwięcej odrobiło Ferrari – aż 0,596 sekundy. To właśnie tempo wyścigowe było największą bolączką Ferrari w ubiegłym sezonie. Teraz Charles Leclerc był w stanie przejechać świetny stint na pośredniej oponie, który pozwolił mu zostać przy strategii jednego postoju i awansować z 8. na 4. miejsce.

 

Sporo bo 287 tysięcznych zyskał też Aston Martin. Mercedes poprawił się o 164 tysięczne.

Jedyną ekipą z czołówki, która miała gorsze tempo wyścigowe niż przed rokiem w porównaniu z Red Bullem był McLaren, który stracił 0,126.

Zwracał na to uwagę Lando Norris, który w wywiadach po GP Japonii mówił, że jego auto nie miało tempa i byli w innej lidze niż Red Bull i Ferrari. „W ubiegłym roku w wyścigu straciliśmy do Red Bulla 19 sekund, teraz 29. Nie ma więcej do dodania” – mówił rozczarowany.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi