KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

large-2024 Chinese Grand Prix - Saturday (1)

F1 przedyskutuje zmianę systemu punktowego od sezonu 2025!



Od przyszłego roku w Formule 1 może zostać zwiększona liczba punktujących zawodników. Zwycięzca będzie jednak dostawał tyle samo oczek.

Formuła 1 w swojej historii przechodziła przez kilka systemów punktowych. Najłatwiej będzie przedstawić ich wyliczenie:

1950 – 1959: 8/6/4/3/2
1960: 8/6/4/3/2/1
1961 – 1990: 9/6/4/3/2/1
1991 – 2002: 10/6/4/3/2/1
2003 – 2009: 10/8/6/5/4/3/2/1
2010 – obecnie: 25/18/15/12/10/8/6/4/2/1

Oczywiście w różnych latach inaczej traktowane były najszybsze okrążenia wyścigu i punkt przyznawany za nie.

W poprzednich latach pojawiały się już pomysły zwiększenia liczby punktujących zawodników. Zwracano uwagę, że coraz częściej do mety dojeżdża niemal cała stawka kierowców, co oznacza, że połowa zawodników i zespołów nie walczy o żadne punkty.

 

Jak informuje Autosport, podczas najbliższego posiedzenia Komisji F1, przeprowadzona zostanie dyskusja nad zmianą systemu punktowego. Najnowsza propozycja zakłada przyznawanie punktów 12 kierowcom. Zwiększenie liczby premiowanych miejsc nie będzie miało dużego wpływu na losy tytułów mistrzowskich bowiem punkty przyznawane czołówce nie zmienią się.

Propozycja, która zostanie przedstawiona jest następująca:
1. miejsce: 25 pkt
2. miejsce: 18 pkt
3. miejsce: 15 pkt
4. miejsce: 12 pkt
5. miejsce: 10 pkt
6. miejsce: 8 pkt
7. miejsce: 6 pkt
8. miejsce: 5 pkt (obecnie 4 pkt)
9. miejsce: 4 pkt (obecnie 2 pkt)
10. miejsce: 3 pkt (obecnie 1 pkt)
11. miejsce: 2 pkt (obecnie bez punktów)
12. miejsce: 1 pkt (obecnie bez punktów)

Nie wiadomo, czy zmieni się również zasada przyznawania punktu za najszybsze okrążenie. Obecnie aby go dostać, autor best lapa musiał znaleźć się w pierwszej 10-tce. Czy teraz będzie to pierwsza 12-tka?

 

O zmianę wnioskują mniejsze ekipy, ale nie jest ona popierana przez wszystkie zespoły. Jej przegłosowanie wymaga jednak zgody tylko 6 z 10 ekip Formuły 1, jest zatem całkiem prawdopodobne.

Jak wyglądałaby klasyfikacja obecnego sezonu przy punktowaniu pierwszej 12-tki? Zobaczcie:

PozKierowcaPunkty wg obecnego systemuPunkty wg nowego systemu
1Max Verstappen110110
2Sergio Perez8585
3Charles Leclerc7676
4Carlos Sainz6969
5Lando Norris5859
6Oscar Piastri3841
8Fernando Alonso3134
7George Russell3333
9Lewis Hamilton 1925
10Lance Stroll912
13Nico Hulkenberg412
11Yuki Tsunoda79
12Oliver Bearman66
14Kevin Magnussen15
16Alex Albon05
15Esteban Ocon02
17Guanyu Zhou02
18Daniel Ricciardo01
19Pierre Gasly00
20Valtteri Bottas00
21Logan Sargeant00

Co sądzicie o takiej zmianie? Bylibyście za jej przeprowadzeniem?



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi