KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Andretti Autosport Silverstone

Andretti z bazą w Silverstone. Chce wejść do serii towarzyszących F1



Andretti Autosport nie ustaje w dążeniu do zbliżenia się do Formuły 1, a determinacja amerykańskiej ekipy jest godna podziwu.

Formuła 1 dwa miesiące temu odrzuciła wniosek Andretti Autosport i Cadillaca na dołączenie do serii jako 11. zespół mimo wcześniejszego otrzymania zgody na to od FIA. FOM uznało, że Andretti nie przyniesie żadnych korzyści F1 i nie gwarantuje poziomu sportowego godnego F1.

Od tamtego czasu Andretti nie przestaje pokazywać, że jest odwrotnie, a całą sprawę rozgrywa delikatnie, kolejnymi ruchami dowodząc błędu Formuły 1.

Dziś ekipa poinformowała o otwarciu nowej siedziby umiejscowionej w Silverstone Park. Ma być to kolejny kroczek w zbliżeniu się do Formuły 1.

 

Póki co nowa siedziba ma być bazą dla zespołów… Formuły 2 i Formuły 3. Andretti Autosport planuje bowiem wejście do serii juniorskich F1. Amerykanie chcą również przenieść tam bazę zespołu Formuły E.

„To będzie głównie obiekt pod F1, ale chcemy tam też przenieść nasz zespół Formuły E. Naszym celem jest mieć zespoły F2 i F3 aby wspierały zespół F1, a potem może zespół WEC. Chcemy by było to nasze centrum dla europejskiego ścigania. Mamy wiele ciekawych planów w tym obszarze” – mówi Michael Andretti, cytowany przez Autosport.

Ekipa chce promować młodych kierowców poprzez programy w seriach juniorskich. Mają one nie być ograniczone jedynie do amerykańskich kierowców.

„To nie tylko kierowcy z USA, ale będzie to na pewno dla nich dobra drabina rozwoju. Będziemy szukać talentów na całym świecie. Niestety amerykańscy kierowcy nie są traktowani wszędzie tak samo. My chcemy zapewnić im sprawiedliwy rozwój” – mówi Michael Andretti.

 

Dan Towriss z Andretti Autosport mówi, że wszystkie te działania są kolejnymi etapami wchodzenia zespołu do F1.

„Wszystko to będzie powiązane z finalizacją programu Formuły 1. Rozwój kierowców jest jednak zawsze oczkiem w głowie Michaela. To coś bardzo ważnego dla niego, niezależnie od serii, w której jest. Chodzi o rozwijanie i tworzenie kierowców na przyszłość” – mówi Towriss.

Formuła 1 mówi, że chce dać szansę Andretti Autosport, ale tylko z własnym silnikiem, a ten General Motors przygotuje dopiero na sezon 2028. Wejście amerykańskiej ekipy do F1 wcześniej jest mało prawdopodobne.

Źródło: Autosport.com
fot. Andretti Autosport



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi