KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Press - Qatar 1812 KM 2024

Kwalifikacje WEC już za nami. Kubica o tym, czemu wybrał Ferrari



Robert Kubica, Yifey Ye i Robert Shwartzman wystartują z 12. miejsca do 1812 km Kataru. Jeszcze przed kwalifikacjami Polak mówił o swoim wyborze na sezon 2024.

Robert Kubica rozmawiał z mediami w czwartek, mówiąc o swoich decyzjach z ubiegłego roku. Zaskoczył on wielu, wybierając opcję jazdy w trzecim aucie Ferrari, obsługiwanym przez AF Corse. Jak przebiegał jego proces decyzyjny?

„Powiedzmy, że możliwość jazdy w Ferrari pojawiła się dość późno. Byliśmy w kontakcie znacznie wcześniej, ale potem pojawiła się niepewność co do trzeciego Ferrari dla AF Corse. Koniec końców, szczerze mówiąc, jechałem na ostatni wyścig sezonu 2023 bez wiedzy, co będę robił w kolejnym sezonie” – mówi Robert dla sportscar365.com.

Polak przyznaje, że rozważał 3 poważne możliwości na 2024 rok, zanim zdecydował się na AF Corse.



„Każda z nich miała swoje pozytywy. Myślę, że każda z nich była konkurencyjna i znalazłbym się w dobrym położeniu. Powiedziałbym, że byłem dość spokojny” – mówi Robert.

„Byłem pewien, że jakiego wyboru nie dokonam, będę miał narzędzia, którymi będę w stanie dobrze się spisywać i samochód, z którym będę mógł pracować. Oczywiście w sporcie nie ma nic pewnego, ale kilka razy byłem blisko jazdy w Ferrari w mojej karierze i zdecydował czynnik ludzki” – dodaje Kubica.

Kierowca AF Corse przyznaje, że jazda w Hypercarze Ferrari to kolejny ważny rozdział w jego karierze.

„Nowa przygoda i nowe wyzwania. To relatywnie młody projekt. Ale AF Corse obsługuje również samochód fabryczny, ale my jesteśmy młodą grupą z dużym potencjałem. Musimy się jednak sporo nauczyć. Jesteśmy w kategorii, którą czeka najbardziej konkurencyjny sezon od dawna. Większość zespołów i kierowców jechała już w ubiegłym roku lub dużo testowała w fabrykach” – mówi Kubica.



Wyniki kwalifikacji

 

Jesteśmy już po pierwszych kwalifikacjach WEC przed 1812 km Kataru. Niestety nie ma dobrych wieści – AF Corse, prowadzone przez Yifeya Ye wykręciło dopiero 12. czas. Inne Ferrari poradziły sobie lepiej, choć też nie błyszczały.

Niedoszłe auto Roberta Kubicy – Hertz Team JOTA w rękach Jensona Buttona na 9. miejscu, a drugie auto tej ekipy na 3. miejscu. Świetnie powalczył Nyck de Vries w Toyocie nr 7, ale Porsche Penske okazało się za mocne.

Oto pełne wyniki kwalifikacji kategorii Hypercar w Katarze:



Wyniki kwalifikacji Hyperpole hypercar

Źródło: sportscar365.com
fot. DPPI – WEC



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi