KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Wyniki

Press - Prologue Qatar 2024

Kubica o największym błędzie w Katarze, debiucie Sztuki i gotowości na F1



Robert Kubica był gościem Radia Zet, gdzie mówił o pierwszym wyścigu w Ferrari, zadaniu czekającym Kacpra Sztukę oraz Formule 1.

Na początku rozmowy z Mateuszem Ligęzą Robert ocenił swój debiut w kategorii Hypercar Długodystansowych Mistrzostw Świata, w którym zajął 5. miejsce.

„Pojechaliśmy solidny wyścig bez błędów, co z jednej strony pokazuje, że stać nas na jeszcze więcej, a z drugiej napawa optymizmem, że jak ogarniemy jeszcze pewne kwestie, to może być jeszcze lepiej” – mówi kierowca AF Corse.

„Ten weekend nie był idealny, było sporo momentów, w których było łatwo stracić skupienie na głównym celu. Ale nasza trójka kierowców była w stanie zachować czujność i każdy z nas pojechał naprawdę bardzo dobry wyścig. To był debiut nie tylko dla każdego z nas, ale też dla wielu młodych członków naszego zespołu, którzy zajmowali się nowymi rzeczami od tego sezonu” – dodaje Polak.



Kubica mówi o jednym błędzie popełnionym przez jego ekipę, który mógł ich nieco kosztować.

„W pierwszym zakręcie Cadillac stracił przyczepność, przeleciał mi przed autem i uszkodził lewą przednią część auta. Na szczęście to nie miało wpływu na auto, ale Robert Shwartzman już nie miał takiego szczęścia. Miał kontakt z autem GT, straciliśmy poszycie nadkola, które powinniśmy byli wymienić od razu. Nie zrobiliśmy tego bo nie byliśmy pewni ile docisku stracimy” – mówi Robert.

„Wypuściliśmy Roberta i niestety popełniliśmy błąd. Straciliśmy nie tylko 30 sekund na wymianie, ale też stint Roberta nie był idealny. Potem żeby nadrobić czas ja brałem jego opony, które były dość zużyte. To była jedna decyzja, która kosztowała nas 4. miejsce” – przyznaje kierowca Ferrari 499P.

Wśród innych wątków poruszony został też debiut Kacpra Sztuki w Formule 3?

„Żeby ocenić pewne sytuacje, trzeba je przeżyć i tam być. To był pierwszy raz, gdy nie widziałem żadnego okrążenia wyścigu Formuły 1. O tym kto wygrał dowiedziałem się 3 godziny po wyścigu. O wyniku Kacpra dowiedziałem się, gdy wieczorem otworzyłem wyniki” – mówi Kubica.



„Zadanie stojące przed nim nie jest łatwe. Mało osób zdaje sobie sprawę, jak trudne zadanie go czeka. Zaryzykowałbym twierdzenie, że on sam i osoby wokół niego nie wiedziały, jak trudne będzie to zadanie” – dodał Robert.

Sporo wątków w tej rozmowie dotyczyło też wieku w motorsporcie.

„Kiedy są ambicje, pasja do sportu i pracy oraz odpowiednie przygotowanie fizyczne, to wiek nie ma znaczenia. Z jednej strony się cieszę, bo stara gwardia dobrze sobie radzi i pokazuje, że młodzi kierowcy mają sporo talentu i prędkości. Jednak to nie jest tak, że w wieku 40 lat nie da się być sportowcem na wysokim poziomie w motorsporcie” – mówi Robert.



A czy Kubica byłby w stanie pojechać w Formule 1, gdyby dostał jakąś propozycję?

„Jestem gotowy. Moje przygotowanie praktycznie się nie zmienia. Wyścigi długodystansowe pozwalają mi utrzymywać swoje przygotowanie fizyczne i koncentrację. Jakby była taka możliwość, to wskoczyłbym do bolidu F1. Nie mówię tutaj nawet o startach, ale o pracy” – mówi Robert.

„Umówmy się. Taka osoba jak ja 20 lat temu miałaby dużo więcej możliwości, ponieważ było dużo większe zapotrzebowanie na takich zawodników, bo było dużo więcej testów. Obecnie testy są sprowadzone do zera, więc automatycznie trzeba podejść do sprawy realistycznie, że szanse są bardzo małe. Ale tak jak powiedziałem, już przypisywano mi koniec kariery i mówiono, że nigdy nie wsiądę za kierownicę bolidu F1. Ja nie do końca zamknąłem możliwości, ale jestem świadomy, że na dzień dzisiejszy koncentruje się na WEC” – dodaje Kubica.

Cały wywiad obejrzycie tutaj.

Źródło: sport.radiozet.pl
fot. DPPI – WEC



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Abu Zabi

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi