KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

Harmonogram

F1 - SAUDI ARABIAN GRAND PRIX 2024

Bearman: Było sporo błędów

 

Bohater minionego weekendu wyścigowego w Arabii Saudyjskiej, Oliver Bearman opowiedział o tym jak wyglądał jego debiut, jak pomagali mu kierowcy ekipy i jakie wsparcie i gratulacje dostał.

“Od zewnątrz mogło się wydawać, że to był udany weekend. Jestem jednak perfekcjonistą i wiem, że popełniłem sporo błędów. Nie obwiniam się jednak za nie ponieważ spodziewałem się tego” – mówi Bearman.

Jakie błędy ma na myśli?

“Na przykład nie wejście do Q3, gdzie powinienem się znaleźć. Samochód był wystarczająco szybki więc to była moja wina. To była naprawdę niechlujna sesja i to sprawiło, że o włos minąłem się z Q3. To było niefortunne, ale wyciągnąłem wnioski i mam nadzieję, że będzie kolejna szansa to pokazać” – mówi Bearman, cytowany przez racefans.net.

“Już w trakcie wyścigu straciłem sporo czasu próbując wyprzedzić wolniejsze samochody. Nie używałem mojej baterii w najbardziej wydajny sposób. To coś nowego dla mnie bo nigdy nie musiałem używać ERS-u. To był mój pierwszy raz i być może nie poszło mi najlepiej, zwłaszcza z Nico Hulkenbergiem, który wykonał świetną pracę, trzymając mnie z tyłu. Straciłem na to trochę czasu i mógłbym ukończyć wyścig o jedno miejsce wyżej” – dodaje kierowca.

 

Bearman dowiedział się dość późno, że będzie musiał wejść do kokpitu i zastąpić Carlosa Sainza. Duchem i ciałem był skupiony na rundzie Formuły 2 w Dżuddzie. W kwalifikacjach wywalczył pole postion.

“W piątek jadłem lunch po pole position w Formule 2 i przygotowywałem się do startu z 10. miejsca w sprincie. Myślałem, w których miejscach najlepiej wyprzedzać. I wtedy dostałem telefon, że będę jechał w F1. To była niespodzianka, przyjemna niespodzianka oczywiście. Być może nie w okolicznościach, jakie chciałbym żeby towarzyszyły debiutowi – przez problemy zdrowotne innych. Ale to i tak była wspaniała szansa” – tłumaczy Bearman.

“W treningu musiałem nabrać prędkości najszybciej, jak to możliwe. Przeprowadziliśmy krótką symulację wyścigu, tak by zobaczyć tylko, jak duża jest degradacja. Dla mnie to był bardzo ważny czas. Kwalifikacje były rozgrywane w nocy, temperatura i przyczepność toru mocno się zmieniły. Byłem rozczarowany, że nie dostałem się do Q3, ale to był solidny występ” – dodaje zawodnik.

Bearman podziękował też Charlesowi Leclercowi i Carlosowi za pomoc w lepszym przygotowaniu się do wyścigu.

“Rady od Charlesa Leclerca podczas weekendu, zwłaszcza w kwalifikacjach czy potem przed wyścigiem od Carlosa Sainza były bardzo pomocne. Prowadził mnie na podstawie tego, co widział na danych i przekazywał to mojemu inżynierowi. To było fantastyczne. Naprawdę pomogło mi przyspieszyć proces nauki i dzięki nim znacznie szybciej nabrałem prędkości” – mówi Bearman.

 

Kierowca przyznaje również, że bardzo pomogło mu wcześniejsze przygotowanie, które otrzymał dzięki obecności w Ferrari Driver Academy.

“Ćwiczyliśmy wyścigi bardzo wiele razy w symulatorze i jest to wielka zasługa dla Ferrari ponieważ byłem w stanie od razu wskoczyć do samochodu i wszystko, o co mnie prosili, byłem w stanie dość szybko wykonać” – mówi Bearman.

“To pokazuje, że cała ciężka praca w fabryce opłaciła się. Oczywiście trudną kwestią była sprawa fizyczna. Spodziewałem się, że będzie ciężko, bo nawet w Formule 2 jest to bardzo wymagający tor. Wskoczenie do auta F1 tu było czymś, czego się bałem. Udało mi się przejechać cały wyścig, ale to było duże wyzwanie” – mówi Bearman.

 

“Powiedziałbym, że byłem gotów na F1, ale Dżudda to inna bajka. To bardzo wymagający tor, jeden z największymi przeciążeniami bocznymi. Spędza się wiele czasu w zakrętach i nawet na prostych dostaje się trochę w kość. Przez 50 okrążeń masz problem z szyją. Było trudno, zwłaszcza, gdy wysiadłem z samochodu. Ale adrenalina pomogła mi podczas wyścigu” – zaznacza zawodnik.

Jakie inne różnice zauważa w porównaniu z Formule 2?

“Jest tak dużo aktywności medialnych i znacznie więcej kwestii technicznych, które mamy w F2. Wyścig zaczynał się o 20, a ja byłem już w południe na torze by przygotować się jak najlepiej. To były bardzo, bardzo długie dni pracy” – mówi Anglik.

Dobrego występu gratulował mu na przykład Stefano Domenicali, szef Formuły 1, który miał przesłać “bardzo miłą wiadomość”.

“Lewis mnie objął po wyścigu, ale ulubioną była wiadomość od Sebastiana Vettela. Jestem jego fanem od najmłodszych lat i aż do zakończenia jego kariery mu kibicowałem. Wiadomość od niego była czymś szczególnym. Wiedza, że mnie ogląda dodała trochę presji, ale to była przyjemna presja” – mówi urodzony w 2005 roku zawodnik.

“Moje dziecięce marzenie spełniło się – zadebiutowałem w Ferrari. To po pierwsze. To niesamowite osiągnięcie i jestem z tego dumny. Zostanie najmłodszym brytyjskim kierowcą to również coś. Jestem też trzecim najmłodszym kierowcą w F1. Na podium!” – dodaje Bearman.

Reklama: Jak wybrać idealny kombinezon narciarski męski? Przewodnik dla początkujących i zaawansowanych narciarzy

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi