Nie 75% a 100% udziałów Saubera przejmie Audi przed swoim wejściem do Formuły 1 w sezonie 2026. Powołany został dyrektor programu.
Audi w 2022 roku potwierdziło swoje wejście do Formuły 1. Niemiecki producent ma być nie tylko właścicielem zespołu, ale również dostawcą silników do niego.
Koncern stworzy swoją ekipę na bazie Saubera. Nadwozie będzie tworzone w Hinwil, a silniki w Neuburg.
Pierwotne doniesienia mediów mówiły, że Audi przejmie 75% Saubera. Dziś potwierdzono jednak, że będzie to 100%. Dodatkowo ogłoszono, że Oliver Hoffmann odejdzie z zarządu Audi i zostanie dyrektorem projektu Audi w Formule 1. Dotychczasowy dyrektor, Anderas Seidl zostanie oficjalnie szefem zespołu.
Jest to mocny sygnał, że projekt Audi w Formule 1 jest nadal żywy. Niedawno pojawiły się bowiem doniesienia, że Audi może się wycofać i sprzedać zakupione już udziały w ekipie. Z drugiej strony, czasem łatwiej pozbyć się 100% niż 75%.
Zmiany
Nowe przepisy silnikowe na sezon 2026 zostały zatwierdzone w sierpniu 2022 roku. Zgodnie z życzeniem koncernu Volkswagena, pozbyto się jednego z najdroższych elementów – MGUH. Moc MGUK zostanie zwiększona do około 350 kW. Silnik spalinowy pozostanie w V6-tką o pojemności 1.6L, która ma generować około 400 kW.
Bardzo dużą zmianą będzie przejście na w pełni ekologiczne paliwa. Osiągi jednostek na 2026 rok mają zostać na podobnym poziomie jak obecnych. W pierwszym roku ekipy będą mogły wykorzystać po 4 silniki spalinowe, turbiny i wydechy. Każdy kierowca będzie miał po 3 baterie i układy MGUK. Od 2027 roku jednak każdego z tych elementów będzie mniej o 1.
FIA wprowadziła także limity wydatków dostawców na przygotowywanie jednostek napędowych. W 2026 roku będzie to $130 mln, ale w latach 2023-2025 tylko $95 mln.
Pierwotnie jako dostawcy silników do F1 od 2026 roku zgłosiły się Alpine, Audi, Ferrari, Honda, Mercedes i Red Bull Ford. Później dołączył do nich General Motors.