AF Corse jest zadowolone z występu w Katarze i słusznie. Jak wyglądały dane tego wyścigu? Dlaczego trzeba było zjechać do boksów?
Wyniki
Peugeot #93, który dotoczył się na 7. miejscu, został ostatecznie zdyskwalifikowany za zbyt małą ilość paliwa.
Prędkości
AF Corse z szóstą najwyższą prędkością tego wyścigu.
Pit-stopy
AF Corse miało 7. najlepszy wynik w pit-stopach, co biorąc pod uwagę konieczność zmiany tylnego skrzydła było świetnym wynikiem.
Statystyki
Robert Kubica jechał 3,5 godziny. To on wykręcił najlepszy czas wyścigu dla AF Corse. Bardzo krótko jechał Robert Shwartzman.
Wypowiedzi
Bardzo zadowolone z osiągniętego wyniku było szefostwo ekipy.
„Jesteśmy dumni ze wspaniałej pracy, wykonanej przez cały zespół. Ciężko przygotowywaliśmy się do pierwszej rundy, a nie mieliśmy wiele czasu. Podjęliśmy jednak dobre decyzje, a zespół pracował bardzo dobrze. Wykonaliśmy perfekcyjne pit-stopy, a Robert, Yifey i Robert mieli bardzo mocne tempo wyścigowe i osiągnęli najlepszy możliwy rezultat. Teraz musimy tylko kontyłuować tę ścieżkę i mierzyć nawet wyżej podczas naszego domowego wyścigu na Imoli – mówi manager ekipy, Gabriele Marazzi.
Robert Kubica – jak nie on – był zadowolony z wyniku.
„Mój pierwszy wyścig z AF Corse w kategorii Hypercar zakończony. To był długi i intensywny tydzień, podczas którego wszyscy pracowaliśmy bardzo ciężko, osiągając prawie wszystko, co mogliśmy. Uważam, że zawsze da się coś zrobić lepiej, ale biorąc pod uwagę czas, jaki mieliśmy na przygotowania, myślę, że możemy być dumni. Chcę podziękować wszystkim za ciężką pracę, którą wykonali w ostatnich kilku miesiącach – również dlatego, że nie mieli wiele odpoczynku w ciągu ostatnich dni. Teraz czas na naładowanie naszych baterii i przygotowanie się lepiej do następnych rund” – mówi Robert Kubica.
Dowiedzieliśmy się też, dlaczego ekipa musiała zmienić tylne skrzydło.
„Wynik na koniec 1812km Kataru w moim pierwszym wyścigu endurance jest z pewnością pozytywny. Po treningach i kwalifikacjach wiedzieliśmy, że wyścig nie będzie łatwy i taki się okazał. Myślę jednak, że powinniśmy być zadowoleni z piątego miejsca i drugiego w klasyfikacji zespołów. Szkoda kolizji z autem LMGT3 podczas mojego stintu po którym musieliśmy zmienić tylne skrzydło. To kosztowało nas cenne 30 sekund” – powiedział Robert Shwartzman.
Najbardziej zadowolony był Yifey Ye.
„Jestem zachwycony 5. miejscem w Katarze w moim pierwszym wyścigu dla Ferrari. To nie był łatwy wyścig, były wzloty i upadki, ale w każdej sytuacji dobrze sobie radziliśmy. Zapewniliśmy sobie tym najlepszy możliwy rezultat. Odjeżdżamy z Losail świadomi, że wykonaliśmy znakomitą pracę. Jednocześnie mamy wiele do zrobienia przed Imolą” – dodał Yifey Ye.
Klasyfikacje
Tak przedstawia się klasyfikacja kierowców Hypercar po Losail:
Oto klasyfikacja zespołów Pucharu Hypercar:
A to klasyfikacja Producentów Hypercar: