KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
WEC2024_Qatar_lm_05305

Dlaczego zmieniano tylne skrzydło? Dane i wypowiedzi AF Corse po Katarze

 

AF Corse jest zadowolone z występu w Katarze i słusznie. Jak wyglądały dane tego wyścigu? Dlaczego trzeba było zjechać do boksów?

Wyniki

 

Peugeot #93, który dotoczył się na 7. miejscu, został ostatecznie zdyskwalifikowany za zbyt małą ilość paliwa.

wyniki Katar 1812 km

Prędkości

AF Corse z szóstą najwyższą prędkością tego wyścigu.



predkosci katar 2024

Pit-stopy

AF Corse miało 7. najlepszy wynik w pit-stopach, co biorąc pod uwagę konieczność zmiany tylnego skrzydła było świetnym wynikiem.



czas w boksach katar 2014 wec

Statystyki

Robert Kubica jechał 3,5 godziny. To on wykręcił najlepszy czas wyścigu dla AF Corse. Bardzo krótko jechał Robert Shwartzman.

Statystyki wec fia katar 2024

Wypowiedzi

 

Bardzo zadowolone z osiągniętego wyniku było szefostwo ekipy.



„Jesteśmy dumni ze wspaniałej pracy, wykonanej przez cały zespół. Ciężko przygotowywaliśmy się do pierwszej rundy, a nie mieliśmy wiele czasu. Podjęliśmy jednak dobre decyzje, a zespół pracował bardzo dobrze. Wykonaliśmy perfekcyjne pit-stopy, a Robert, Yifey i Robert mieli bardzo mocne tempo wyścigowe i osiągnęli najlepszy możliwy rezultat. Teraz musimy tylko kontyłuować tę ścieżkę i mierzyć nawet wyżej podczas naszego domowego wyścigu na Imoli – mówi manager ekipy, Gabriele Marazzi.

Robert Kubica – jak nie on – był zadowolony z wyniku.

„Mój pierwszy wyścig z AF Corse w kategorii Hypercar zakończony. To był długi i intensywny tydzień, podczas którego wszyscy pracowaliśmy bardzo ciężko, osiągając prawie wszystko, co mogliśmy. Uważam, że zawsze da się coś zrobić lepiej, ale biorąc pod uwagę czas, jaki mieliśmy na przygotowania, myślę, że możemy być dumni. Chcę podziękować wszystkim za ciężką pracę, którą wykonali w ostatnich kilku miesiącach – również dlatego, że nie mieli wiele odpoczynku w ciągu ostatnich dni. Teraz czas na naładowanie naszych baterii i przygotowanie się lepiej do następnych rund” – mówi Robert Kubica.

Dowiedzieliśmy się też, dlaczego ekipa musiała zmienić tylne skrzydło.



„Wynik na koniec 1812km Kataru w moim pierwszym wyścigu endurance jest z pewnością pozytywny. Po treningach i kwalifikacjach wiedzieliśmy, że wyścig nie będzie łatwy i taki się okazał. Myślę jednak, że powinniśmy być zadowoleni z piątego miejsca i drugiego w klasyfikacji zespołów. Szkoda kolizji z autem LMGT3 podczas mojego stintu po którym musieliśmy zmienić tylne skrzydło. To kosztowało nas cenne 30 sekund” – powiedział Robert Shwartzman.

Najbardziej zadowolony był Yifey Ye.

„Jestem zachwycony 5. miejscem w Katarze w moim pierwszym wyścigu dla Ferrari. To nie był łatwy wyścig, były wzloty i upadki, ale w każdej sytuacji dobrze sobie radziliśmy. Zapewniliśmy sobie tym najlepszy możliwy rezultat. Odjeżdżamy z Losail świadomi, że wykonaliśmy znakomitą pracę. Jednocześnie mamy wiele do zrobienia przed Imolą” – dodał Yifey Ye.

Klasyfikacje

 

Tak przedstawia się klasyfikacja kierowców Hypercar po Losail:



kierowcy hypercar 2024 wec

Oto klasyfikacja zespołów Pucharu Hypercar:

Puchar hypercar 2024

A to klasyfikacja Producentów Hypercar:

Producenci hypercar 2024

 



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi