KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

IMG_2202

VTEC Cup Poland – amatorskie ściganie nie tylko dla Hondy!



Jednym z bardzo popularnych mitów, krążących w społeczności osób mniej lub bardziej związanych z motoryzacją, jest ten o rzekomym braku torów na polskiej ziemi, a co za tym idzie możliwości wyzwolenia swoich wyścigowych zapędów w bezpieczny i kontrolowany sposób.

*To jest tekst sponsorowany, wylicytowany przez organizatorów podczas blogowych aukcji na rzecz WOŚP. Dziękuję za licytowanie!

„Bzdura” to słowo, którym powinno się reagować na tego typu rewelacje, gdyż od kilku lat niewiele mają wspólnego z prawdą. Ostatnie pół dekady to zauważalny wzrost liczby ośrodków doskonalenia techniki jazdy zaprojektowanych w sposób pozwalający na przeprowadzanie zawodów time-attack, polegających na całodniowej walce o najlepszy czas okrążenia. Oczywiście, nie są to obiekty rodem z F1, ale czy ktoś od nich tego oczekuje? Nadal dla spragnionych dużych prędkości mamy legendarny Poznań i nowoczesną Silesię.

Taki wysyp asfaltowych aren sprzyja powstawaniu amatorskich pucharów wyścigowych. Jednym z nich jest VTEC Cup Poland, cykl zawodów, który już samą nazwą sugeruje markę, z myślą o której został stworzony, jednak od lat znakomicie odnajdują się tutaj również właściciele samochodów bez litery „H” na masce.

Odbywające się w sprawdzonej koncepcji całodniowego trackdaya zawody od 5 lat przyciągają rywalizacją na wymagającym poziomie, stale wysoką frekwencją, dużą ilością jazdy, dobrą organizacją, ale przede wszystkim atmosferą skupioną na prawdziwej sportowej walce w duchu fair play. Na VTEC Cup Poland każdy ma rywali na nitce toru, ale przyjaciół w paddocku, gotowych „pożyczyć” urwany przegub, zestaw narzędzi, czy kultową już w tej społeczności bańkę z olejem.

Walka odbywa się w 6 klasach podstawowych zależnych od osiągów samochodów, podzielonych jednak na dwa główne podtypy: STREET dla aut ulicznych, przerabianych „z głową” i przyklejonych do asfaltu homologowanymi oponami, oraz PRO gdzie poziom modyfikacji często przekracza zdrowy rozsądek, a ważący 850kg bolid nadal uważa się za „ciężki”. Dla kierowców innych niż Honda marek VTEC Cup oferuje klasę OPEN, a w niektórych wypadkach również OPEN+.

Każde zawody to w przybliżeniu 6 sesji (stintów) trwających od 10 do 17 minut w zależności od toru. Daje to ponad godzinę spędzoną w fotelu, co przekłada się na ponad 100km szybkiej jazdy. Ceny? Standardowe, całodniowy trackday na popularnej Silesii to 949zł.

Zwieńczeniem dnia jest dekoracja zwycięzców, a wśród nagród kryją się puchary, vouchery a nierzadko również nagrody rzeczowe (filtry, płyny, chemia).

Każdy sezon tradycyjnie już inauguruje runda na Silesia Ring, która w tym roku odbywa się 16 marca we współpracy z pucharem BMW M Cup. Pełna, niemal 4 kilometrowa nitka toru, nowoczesna infrastruktura i zacięta rywalizacja pomiędzy błyszczącymi, potężnymi maszynami spod znaku M, a ultralekkimi, w pełni przygotowanymi do sportu Hondami. Takie połączenie może być zaskakujące, szczególnie, że jak historia pokazuje, zwycięstwo nigdy nie jest przesądzone.

Zapraszamy do wzięcia udziału! Więcej informacji oraz zapisy na www.vteccup.pl oraz na fanpage pucharu.



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi