KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Formula 1 Testing in Bahrain - Day 1

Po 2 dniach testów: Ferrari błysnęło, Williams znów z kłopotami



To nie były bezproblemowe jazdy, ale przebiegi wielu zespołów wyglądają bardzo solidnie po dwóch dniach jazd w Bahrajnie.

Wyniki

 

Carlos Sainz założył dziś miękką mieszankę C4 i był zdecydowanie najszybszym kierowcą dnia. Jego wynik jest o ponad 0,3 sekundy szybszy niż najlepszy czas ubiegłorocznych testów.

Drugi dzien testów F1 wyniki



Biorąc pod uwagę 2 dni jazd, tabela przedstawia się następująco:

MiejsceKierowcaZespółCzasOpona
1Carlos SainzFerrari01:29.921C4
2Sergio PerezRed Bull01:30.679C3
3Lewis HamiltonMercedes01:31.066C3
4Lando NorrisMcLaren01:31.256C3
5Max VerstappenRed Bull01:31.344C3
6Daniel RicciardoRacing Bulls01:31.361C4
7Charles LeclercFerrari01:31.750C3
8Lance StrollAston Martin01:32.029C3
9Esteban OconAlpine01:32.061C3
10Valtteri BottasKick Sauber01:32.227C3
11Oscar PiastriMcLaren01:32.328C3
12Logan SargeantWilliams01:32.578C3
13Pierre GaslyAlpine01:32.805C3
14Fernando AlonsoAston Martin01:33.053C3
15Guanyu ZhouKick Sauber01:33.715C3
16George RussellMercedes01:34.109C2
17Yuki TsunodaRacing Bulls01:34.136C3
18Alex AlbonWilliams01:34.587C4
19Kevin MagnussenHaas01:35.692C3
20Nico HulkenbergHaas01:35.908C3

Przebiegi

Po dwóch dniach Haas i Red Bull zrównały się w liczbie okrążeń, sporo jeździło też Ferrari. Minimalnie swoją stratę z wczoraj nadrobił Williams, ale i tak ma zdecydowanie najniższy przebieg.



Tak wygląda liczba okrążeń poszczególnych zespołów po 2 dniach jazd:
Red Bull: 272
Haas: 272
Ferrari: 271
Sauber: 266
Aston Martin: 258
Mercedes: 245
Racing Bulls: 244
Alpine: 232
McLaren: 217
Williams: 178

Błysk

 

Skoro wczoraj rozpływaliśmy się nad Red Bullem, to dziś warto wspomnieć o Ferrari. Carlos Sainz wykonał glory lapa i zszedł poniżej 90 sekund. Warto jednak odnotować, że dokonał tego na oponie C4, czyli mieszance, która nie będzie używana za tydzień podczas Grand Prix Bahrajnu.

Mimo wszystko Ferrari pokazało się z dobrej strony, a jak mówił Charles Leclerc, auto zachowuje się lepiej niż w ubiegłym roku. Było to też widać na torze. „Momentów” podczas jazd Charlesa i Carlosa było mniej, a jeżeli już, to dotyczyły raczej przedniej osi niż tylnej.



Ferrari jeździ stabilniej i jest na pewno szybsze niż w ubiegłym roku, ale na Red Bulla to raczej nie starczy. W Mercedesie przewidują, że Red Bull ma około sekundy przewagi nad innymi ekipami. Według inżynierów Williamsa jest to około pół sekundy. Tak czy inaczej, Red Bull jest z przodu, ale Ferrari nie jest tak bardzo daleko jak by się mogło wydawać.

Znów na 2. miejscu był McLaren, który miewa czasem problemy z blokowaniem przodu, ale jest to nic w porównaniu z ubiegłorocznymi jazdami.

Daleko wydaje się być za to Mercedes, w którym nastroje raczej minorowe i będą musieli mocno popracować na starcie sezonu.

Dziś nadal fatalne tempo miał Haas i ta ekipa pod tym względem wydaje się być zdecydowanie na końcu. Przed nimi pewnie będzie Williams, o ile… będzie dojeżdżał do mety. Ekipa z Grove dziś znów miała sporo problemów technicznych – nawet z takimi rzeczami jak piasta. To nie są dobre dni dla tej ekipy.

Jutro ostatni dzień, po którym będziemy wiedzieć nieco więcej, ale jeszcze nie wszystko.

Vlog

 

Zapraszam na godz. 19:15 na krótkie podsumowanie dzisiejszych jazd:



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi