KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank
Hinwil fabryka Saubera

Projekt Audi w F1 poważnie zagrożony?



Po raz kolejny pojawiają się doniesienia, że Audi może jednak nie pojawić się w Formule 1. Wszystko za sprawą odejścia zwolennika tego programu.

Audi ma wejść do Formuły 1 od sezonu 2026, przejmując 75% udziałów w Sauberze. Siedziba zespołu będzie mieściła się w Hinwil, ale silniki Audi będą produkowane w Nuburg.

Skupowanie udziałów już się rozpoczęło, a nad tworzeniem ekipy czuwa Andreas Seidl, który rekrutuje kolejnych inżynierów.

Już kilkukrotnie pojawiały się doniesienia dotyczące opóźnień w projekcie, które były sukcesywnie dementowane przez przedstawicieli Saubera czy Volkswagena.



Teraz pisze o nich jednak Motorsport.com, zwracając uwagę, że główny adwokat projektu Audi w F1, Markus Duesmann odszedł z marki jakiś czas temu, a teraz ten sam los może czekać Olivera Hoffmana, szefa rozwoju Audi.

Powodem odejścia Hoffmana mają być różnice w wizji przyszłości firmy z szefem całej marki, Gernot Dollnerem. Hoffmann jest obwiniany o spadek sprzedaży Audi. Modele, które wychodzą spod jego ręki mają nie cieszyć się powodzeniem.

W czwartek zarząd Audi ma dyskutować nad przyszłością Hoffmana, a potem o jego losie zdecyduje zarząd Volskwagena.

„Potencjalna zmiana na stanowisku może mieć znaczenie dla planów Audi w F1 gdyż uważa się, że Dollner chce przesunąć Hoffmana do programu grand prix. Wówczas niepewny stałby się los Andreasa Seidla – znacznie bardziej doświadczonego w wyścigach i mającego znacznie większe pojęcie o świecie Formuły 1.



Autosport pisze, że pojawiają się też wątpliwości dotyczące wielkości inwestycji, jakich Audi dokonuje w ramach projektu – niektórzy uważają, że są one niewystarczające.

„Istnieją spekulacje, że Dollner jest otwarty na sprzedaż udziałów w Sauberze, a ze znalezieniem inwestora nie powinno być problemu, zwłaszcza, że Audi zarobiłoby jeszcze na nich sporą kweotę. Mówi się, że za Saubera ekipa zapłaciła €600 mln” – pisze Autosport.

Jednym z oczywistych chętnych na zakup Saubera mógłby być Andretti Autosport, którego wniosek o dołączenie do F1 zostało odrzucone.

Źródło: Autosport.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi