Wybierając pierwszy samochód klasyczny, warto kierować się nie tylko marzeniami, ale również rozsądkiem. W przeciwnym wypadku utrzymanie auta może łatwo wymknąć się spod kontroli. Dlatego rzadkie i egzotyczne modele lepiej odłożyć na później i zdecydować się na klasyka, który jest dosyć powszechny. Dlaczego tak jest?
Zakup klasyka to poważna decyzja
Pojawienie się samochodu klasycznego w garażu – bo klasyki powinny być bezwzględnie przechowywane w garażach – zmienia w życiu bardzo wiele. Każda wolna chwila – przynajmniej w początkowym okresie posiadania klasyka – staje się idealną okazją do przejażdżki. Samochód zabytkowy wymaga również odpowiedniej opieki. Jeżeli więc nie znamy się na mechanice i nie chcemy samodzielnie serwisować swojego klasyka, to lepiej znaleźć dobrego specjalistę w naszej okolicy. Przeglądając ogłoszenia sprzedaży na portalu Otoklasyki.pl, można trafić na wiele różnych modeli klasycznych – zarówno dosyć powszechnych, jak i wyjątkowo rzadkich.
Decydując się na stosunkowo popularne auto klasyczne, nie powinno być większego problemu ze znalezieniem mechanika, który będzie umiał zająć się jego serwisem. Kolejnym plusem jest szerszy dostęp do oryginalnych części, pochodzących z egzemplarzy wyjętych z użytku. Dzięki temu w wielu przypadkach da się uniknąć montażu współczesnego zamiennika. Ponadto popularne modele aut klasycznych nie są jeszcze przesadnie kosztowne, ale z czasem będzie ich ubywać, więc ich wartość powinna wzrastać. Jednym z modeli często wskazywanych jako idealny klasyk na początek jest BMW serii 3 E30. Dlaczego warto rozważyć akurat ten model?
BMW E30 – czy to idealny klasyk na początek przygody z autami zabytkowymi?
E30 to oznaczenie drugiej generacji BMW serii 3. Model produkowano w latach 1982-1994, więc bez większego trudu da się znaleźć egzemplarz, który można zarejestrować jako samochód zabytkowy. Patrząc na oferty zamieszczone na https://otoklasyki.pl/samochody/bmw/seria-3/e30 widać, że sporo E30 już teraz porusza się na „żółtych blachach”. W efekcie model pozwoli skorzystać z przywilejów zarezerwowanych dla aut zabytkowych.
Kolejnym argumentem przemawiającym za wyborem BMW E30 jako klasyka są spore szanse na wzrost wartości. Patrząc na historię cen modelu widać, że jeszcze około 10 lat temu można było bez większego trudu kupić BMW E30 za mniej niż 10 tysięcy złotych, a bardzo dobrze zachowane auto w oryginalnym stanie kolekcjonerskim dało się znaleźć za około 25-35 tysięcy złotych. Obecnie ceny egzemplarzy godnych uwagi zaczynają się od około 35-40 tysięcy złotych. Najwyżej wyceniane są samochody w nadwoziu cabrio – ich ceny sięgają nawet powyżej 100 tysięcy złotych. Wielu ekspertów przewiduje, że wartość BMW E30 ma spore szanse na dalsze wzrosty, co również przemawia za wyborem właśnie tego auta jako pierwszego klasyka.
BMW E30 to dosyć ważny model w historii marki, który przeszedł długą drogę do stania się autem zabytkowym. W czasach produkcji i wkrótce po jej zakończeniu uznawano E30 za solidne auto. Gdy używane egzemplarze kosztowały kilka tysięcy złotych, przylgnęła do niego opinia taniego „gruza”. W efekcie wielu mechaników miało już do czynienia z tym modelem, a sporo części zamiennych da się znaleźć na szrotach. Obecnie już dosyć trudno spotkać zaniedbaną E30 – większość aut, które przetrwały do dziś, to godne uwagi propozycje na początek przygody z klasykami.
Artykuł sponsorowany