KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

bmw_e30_2

Chcesz kupić swojego pierwszego klasyka? Ten model zdecydowanie warto wziąć pod uwagę

Wybierając pierwszy samochód klasyczny, warto kierować się nie tylko marzeniami, ale również rozsądkiem. W przeciwnym wypadku utrzymanie auta może łatwo wymknąć się spod kontroli. Dlatego rzadkie i egzotyczne modele lepiej odłożyć na później i zdecydować się na klasyka, który jest dosyć powszechny. Dlaczego tak jest?

Zakup klasyka to poważna decyzja

Pojawienie się samochodu klasycznego w garażu – bo klasyki powinny być bezwzględnie przechowywane w garażach – zmienia w życiu bardzo wiele. Każda wolna chwila – przynajmniej w początkowym okresie posiadania klasyka – staje się idealną okazją do przejażdżki. Samochód zabytkowy wymaga również odpowiedniej opieki. Jeżeli więc nie znamy się na mechanice i nie chcemy samodzielnie serwisować swojego klasyka, to lepiej znaleźć dobrego specjalistę w naszej okolicy. Przeglądając ogłoszenia sprzedaży na portalu Otoklasyki.pl, można trafić na wiele różnych modeli klasycznych – zarówno dosyć powszechnych, jak i wyjątkowo rzadkich. 

Decydując się na stosunkowo popularne auto klasyczne, nie powinno być większego problemu ze znalezieniem mechanika, który będzie umiał zająć się jego serwisem. Kolejnym plusem jest szerszy dostęp do oryginalnych części, pochodzących z egzemplarzy wyjętych z użytku. Dzięki temu w wielu przypadkach da się uniknąć montażu współczesnego zamiennika. Ponadto popularne modele aut klasycznych nie są jeszcze przesadnie kosztowne, ale z czasem będzie ich ubywać, więc ich wartość powinna wzrastać. Jednym z modeli często wskazywanych jako idealny klasyk na początek jest BMW serii 3 E30. Dlaczego warto rozważyć akurat ten model?

BMW E30 – czy to idealny klasyk na początek przygody z autami zabytkowymi?

E30 to oznaczenie drugiej generacji BMW serii 3. Model produkowano w latach 1982-1994, więc bez większego trudu da się znaleźć egzemplarz, który można zarejestrować jako samochód zabytkowy. Patrząc na oferty zamieszczone na https://otoklasyki.pl/samochody/bmw/seria-3/e30 widać, że sporo E30 już teraz porusza się na „żółtych blachach”. W efekcie model pozwoli skorzystać z przywilejów zarezerwowanych dla aut zabytkowych.

bmw_e30

Kolejnym argumentem przemawiającym za wyborem BMW E30 jako klasyka są spore szanse na wzrost wartości. Patrząc na historię cen modelu widać, że jeszcze około 10 lat temu można było bez większego trudu kupić BMW E30 za mniej niż 10 tysięcy złotych, a bardzo dobrze zachowane auto w oryginalnym stanie kolekcjonerskim dało się znaleźć za około 25-35 tysięcy złotych. Obecnie ceny egzemplarzy godnych uwagi zaczynają się od około 35-40 tysięcy złotych. Najwyżej wyceniane są samochody w nadwoziu cabrio – ich ceny sięgają nawet powyżej 100 tysięcy złotych. Wielu ekspertów przewiduje, że wartość BMW E30 ma spore szanse na dalsze wzrosty, co również przemawia za wyborem właśnie tego auta jako pierwszego klasyka.

BMW E30 to dosyć ważny model w historii marki, który przeszedł długą drogę do stania się autem zabytkowym. W czasach produkcji i wkrótce po jej zakończeniu uznawano E30 za solidne auto. Gdy używane egzemplarze kosztowały kilka tysięcy złotych, przylgnęła do niego opinia taniego „gruza”. W efekcie wielu mechaników miało już do czynienia z tym modelem, a sporo części zamiennych da się znaleźć na szrotach. Obecnie już dosyć trudno spotkać zaniedbaną E30 – większość aut, które przetrwały do dziś, to godne uwagi propozycje na początek przygody z klasykami.

Artykuł sponsorowany

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum