KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

BWT Alpine F1 Team - 2024 Formula 1 Pre-Season Testing, Day 3

Niebieska czerwona latarnia?



Po przedsezonowych testach Formuły 1 w Bahrajnie najmniej pozytywów można wyciągnąć na temat formy zespołu Alpine. Czy będą najgorszym zespołem 2024?

Od powrotu do Formuły 1 w formie ekipy fabrycznej, Renault/Alpine wciąż nie realizuje swoich założeń i nie walczy o podia w Formule 1. Co roku mamy zapowiedzi, ale nie wynika z nich zbyt wiele.

Błędy ekipy i ciągłe roszady na najważniejszych stanowiskach nie pomagają kierowcom. Po przedsezonowych testach w Bahrajnie nie ma powodów do optymizmu o czym pisze Auto Motor und Sport.

“Eksperci są zgodni co do kandydata do zamykania stawki. Nowe Alpine A524 osiągało najsłabsze wyniki ze wszystkich aut. Samochód waży za dużo, jest niewydolny aerodynamicznie, wolny na jednym okrążeniu i podczas długich przejazdów” – pisze AMuS.

Jeżeli to się potwierdzi to może dojść do bardzo drastycznych posunięć. Według dziennikarzy, ekipa może zostać sprzedana.



“W tej rormie, francuski zespół jest pierwszym kandydatem do przejęcia. Żaden zespół fabryczny nie może sobie pozwolić na nieustanne okupowanie dołu stawki. Mówi się, że z zespołu mogą odejść kluczowi inżynierowie” – pisze AMuS.

Z drugiej strony ci, którzy wydawali się zdecydowanie najsłabsi po jazdach w Bahrajnie – Haas – mają być w lepszej formie niż się wydaje. Ta ekipa miała skupić się wyłącznie na dłuższych przejazdach podczas testów i ich tempo ma być lepsze niż mogło się wydawać na pierwszy rzut oka.

Alpine zdaje sobie sprawę, że start sezonu 2024 będzie dla nich wymagający.

“Wiemy gdzie stoimi. Spodziewamy się trudnego początku roku, ale nadal uczymy się więcej i więcej na temat naszego A524 i tego, jak rozwinąć je w trakcie sezonu” – mówi Bruno Famin, szef ekipy, cytowany przez racefans.net.

Źródło: Auto Motor und Sport, racefans.net
fot. Alpine F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi