To były dwa dni jazd wypełnione sporą liczbą okrążeń. Jak na tle rywali wypada ekipa Roberta Kubicy? Zapraszam na podsumowanie!
Wyniki
Zbiorcze wyniki testów dają 5. czas zespołowi AF Corse. Jego autorem był Yifey Ye. Robert Kubica uzyskał 15. wynik jazd, a Robert Shwartzman 28.
W pierwszej trójce najlepszych czasów dwa Porsche, a w pierwszej szóstce 3 Ferrari.
Wyniki Toyoty (23. i 33. czas) pokazują jednak, że do wyników tych jazd nie można się zbyt mocno przywiązywać. Oto one:
Przebiegi
Znacznie ważniejsza jest liczba okrążeń przejechanych podczas testów. Tylko 5 spośród 111 kierowców uczestniczących w testach przejechało więcej okrążeń niż Robert Kubica, który przejechał 108 kółek.
AF Corse #83 pokonało 278 okrążeń podczas testów i jest to czwarty wynik. Ferrari było w czołówce przebiegów, wspólnie z Toyotą.
Oto przebiegi wszystkich zespołów podczas testów:
Ferrari AF Corse #51: 292
Toyota Gazoo Racing #8: 291
Toyota Gazoo Racing #7: 280
AF Corse #83: 278
Ferrari AF Corse #50: 272
BMW M Team WRT #20: 269
Alpine Ednurance Team #36: 261
BMW M Team WRT #15: 258
Peugeot TotalEnergies #93: 255
Cadillac Racing #2: 249
Hertz Team JOTA #38: 246
Peugeot TotalEnergies #94: 246
Hertz Team JOTA #12: 245
Porsche Penske Motorpsort #5: 227
Porsche Penske Motorpsort #6: 222
Alpine Ednurance Team #35: 206
Lamborghini Iron Lynx #63: 196
Proton Competition #99: 176
Isotta Fraschini #11: 153
Prędkości
Tu pojawia się kolejna wartość, która każe z dystansem podchodzić do wyników testów, są prędkości maksymalne. Tu Peugeot 9×8 wykręcił aż 319,5 km/h – aż 11,8 km/h więcej niż druga ekipa. A to oznacza, że inni mają jeszcze spory zapas.
Ferrari znalazło się na 4. miejscu wśród prędkości maksymalnych.
Ode mnie
Liczba okrążeń w rytmie wyścigowym świadczy o tym, że zespoły skupiły się przede wszystkim na przygotowaniu do głównej rywalizacji i nie interesowało ich jeszcze tempo kwalifikacyjne. Dlatego trudno dziś ustalać jakąś kolejność. Myślę, że dopiero po czwartkowych treningach będziemy mogli powiedzieć nieco więcej.
Najważniejsze będzie jednak równe tempo i bezbłędna jazda i trzeba przyznać, że w tym aspekcie raczej nie mamy się co obawiać o AF Corse. Liczba okrążeń pokazuje, że jest dobrze
Warto też zauważyć, że Ferrari #83 prezentuje się bardzo ładnie na torze i jest to opinia nie tylko nasza, ale również wielu zagranicznych kibiców.
W czwartek czekają nas pierwsze treningi, kwalifikacje zostaną rozegrane w piątek, a wyścig w sobotę o godz. 9:00 polskiego czasu. Pełny harmonogram znajdziecie tutaj.
Vlog
Zapraszam na godz. 21:00 – wtedy podsumujemy testy i nie tylko!