KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Lewis Hamilton Agrees Two Year Contract Extension

Kulisty odejścia Hamiltona: Bono w szoku, odmowa zarządu i zdeterminowany Elkann



Sprawa odejścia Lewisa Hamiltona z Mercedesa odbyła się szybko i była zaskoczeniem dla niemal wszystkich. Oprócz prezydenta Ferrari.

Styl

 

Lewis Hamilton zaskoczył swoją decyzją nie tylko społeczność Formuły 1, ale również szefostwo Mercedesa. Jak informuje motorsport.com, wcześniej nie było żadnych przesłanek, które mogłyby świadczyć o tym, że Hamilton zamierza zmienić zespół.

Dziennikarze piszą również, że nie było problemów na linii Lewis – zespół oraz obaw o formę nowego bolidu W15, które skłoniłyby go do zmiany zespołu.

Hamilton o swojej decyzji nie chciał informować telefonicznie i zrobił to podczas pierwszego wspólnego spotkania w fabryce – podczas mierzenia fotela dla Lewisa na nowy sezon. Gdy Toto Wolff przekazywał informację Peterowi Boningtonowi, inżynier Hamiltona zapytał, czy to nie jest prima aprillisowy żart.



Zaraz po otrzymaniu wiadomości od Lewisa, Wolff postanowił zwołać spotkanie pracowników by przekazać decyzję kierowcy. W międzyczasie internet zaczął huczeć od plotek.

Odrzucony Lewis?

 

Pojawiły się bardzo ciekawe informacje, które mogą rzutować na motywy Lewisa Hamiltona i jego decyzji o odejściu z Mercedesa.

Zanim podpisał on umowę z Ferrari, zarząd Mercedesa miał odrzucić propozycję by Hamilton został ambasadorem Mercedesa aż do 2035.

Ferrari miało to wykorzystać, proponując Anglikowi taką pozycję.



Zdeterminowany Elkann

 

Jak podaje Sky Sports, motorem napędowym transferu Hamiltona do Ferrari miał być John Elkann, szef koncernu Ferrari. Po zastąpieniu Mattii Binotto Fredericiem Vasseurem na stanowisku szefa ekipy, postawił on sobie za cel ściągnięcie do zespołu Hamiltona.

Rozmowy z początku ubiegłego roku nic nie dały, ale w drugiej połowie roku coś zaczęło się w tej sprawie dziać.



Zobacz: Memy po przejściu Hamiltona do Ferrari

„Z tego co wiem, negocjacje pomiędzy Ferrari i Hamiltonem trwały już od kilku miesięcy. To nie jest nagła rzecz. Prezydent Ferrari, John Elkann jest bardzo skuteczną osobą i to on był motorem napędowym tej zmiany. Szef zespołu, Fred Vasseur jet kimś, kto zna Lewisa od czasów juniorskich więc nie było na tym tle tarć” – mówi Craig Slater, ekspert Sky Sports.

„To nie było tak, że prezes zakontraktował kogoś za plecami managera. Tak się czasem dzieje w piłce nożnej. Tu tak nie było” – dodaje dziennikarz.

Źródło: motorsport.com, f1i.com
fot. Mercedes F1 Team



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi