KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor
blank

Wyniki GP Australii

Eddie Jordan - Lifestyle

Jordan grzmi: Andretti w F1 to byłby zaszczyt!



Eddie Jordan – były właściciel zespołu Formuły 1 i ekspert telewizyjny głośno wyraził swoje niezadowolenie z odrzucenia aplikacji Andretti Autosport na dołączenie do F1.

Nie wszyscy jeszcze zapomnieli o tym, że w imię własnych interesów Formuła 1 odrzuciła wejście Andretti Autosport wraz z Cadillaciem jako 11. zespołu serii.

Mimo że w międzyczasie sporo się wydarzyło w F1, nadal warto przypominać o tej skandalicznej sprawie. Tak postanowił zrobić Eddie Jordan, który w Formule 1 jest już ponad 30 lat i przechodził przez różne fazy jej świetności.

„Gdy ja zaczynałem moją karierę w F1 w 1991 roku, 39 samochodów próbowało się zakwalifikować do wyścigu, w którym były 24 miejsca. A przecież teraz mamy ustaloną prowizję dla 24 aut w stawce. Nie 22, nie 20, a 24” – mówi Brytyjczyk.

„Andretti miał General Motors, miał silniki od Renault na krótki okres. Takie nazwisko jak Andretti, takie możliwości zatrudnienia ludzi. Pracę znalazłoby zapewne 700 – 800 osób. Pomyślcie, jakie dochody by to generowało, jaką wartość. I to wszystko w momencie, gdy próbujemy osiągnąć świetność w Ameryce przez Drive to Survive” – dodaje Jordan.



Według niego, seria powinna chcieć 11. zespołu stworzonego właśnie przez tę amerykańską rodzinę wyścigową.

„To naturalne, że ktoś taki jak Andretti chce wejść do F1. To byłby zaszczyt dla nas mieć kogoś takiego jak Michael Andretti i jego ojciec Mario, mistrz świata. To skandal, że taka aplikacja została odrzucona” – mówi Jordan.

„Liberty Media mówi, że nie miało na to wpływu, ale to nonsens. Oczywiście że mają. Otwarcie dali do zrozumienia, że to zamknięty biznes, jest 10 zespołów i zapomnijcie o jakichkolwiek innych” – dodaje.

Według Jordana, sytuacja wyglądałaby zupełnie inaczej gdyby szefem F1 nadal był Bernie Ecclestone.

„Zespoły nie są głupie. Bernie był w tym aspekcie niesamowicie sprawiedliwy bo pozwalał wszystkim na dołączanie czy odchodzenie jeżeli chcieli. W F1 nie ma już wielu wielkich nazw – Lamborgini, Prost, Ligier, Zakspeed, Honda, Suzuki, Toyota, BMW. Ale przynajmniej dano im szansę” – mówi Anglik.



„W normalnym środowisku powinna być płynność. Jeżeli spojrzycie na Premier League w piłce nożnej, po każdym sezonie 3 zespoły spadają, a trzy idą w górę. No normalny proces konkurencji. Takie podejście, że tylko 10 zespołów może rywalizować o mistrzostwo i to jesteśmy tylko my jest fundamentalnie błędne” – dodaje Jordan.

Zwraca on uwagę na to, że odrzucenie Andrettich oznacza duży zgrzyt w kwestii podziału władzy nad Formułą 1.

„Tu jest konflikt – kto ma głos decydujący – FIA czy F1? Dla mnie zawsze FIA bo są to ludzie wybierani w konkretnym procesie, jest tam wyraźny podział kompetencji. Gwarantuję wam, że FIA wykazała się świetnym zrozumieniem, działała w interesie sportu i zdecydowała, że powinno się w nim znaleźć miejsce dla Andretti Autosport” – mówi Jordan.

„Nonsensem ze strony Liberty, F1 czy FOM – nazywajcie ich jak chcecie – było powiedzenie, że Andretti nie spełnia kryteriów, że nie będą mieli $200 mln, że ich zasoby są niewystarczające. Według mnie Andretti mógłby wszystko. Formuła 1 potrzebuje nazwiska Andretti. To fantastyczna rodzina i jestem bardzo smutny, że ich wykluczyli” – dodaje.

Źródło: planetf1.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi