KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor
blank

Wyniki GP Australii

2020 Turkish Grand Prix, Sunday - LAT Images

Hamilton zszokował Mercedesa. W grudniu deklarował, że chce tam zakończyć karierę



Toto Wolff przyznaje, że odejście Lewisa Hamiltona z ekipy z Brackley było dla wszystkich dużym zaskoczeniem. Dlaczego w takim razie nie podpisał z Hamilonem innego kontraktu?

Przejście Lewisa Hamiltona do Ferrari to jeden z największych transferów XXI wieku w Formule 1. Było ono dla wszystkich zaskoczeniem bowiem nastąpiło dokładnie pół roku po tym, jak Mercedes i Hamilton ogłosili przedłużenie umowy o 2 lata. „Lewis będzie jeźdźił dla zespołu również w 2024 i 2025 roku” – głosił komunikat Mercedesa.

Jak przekazuje motorsport-total, początkowo negocjowany był dłuższy, 3-letni kontrakt, ale takiej umowy nie chciał zespół.

„Czuliśmy, że tak długoterminowa umowa ograniczyłaby nam zakres ruchu” – mówi Toto Wolff, szef Mercedesa.



Ostatecznie stanęło pośrodku – dwuletni kontrakt, ale z ważnymi dla Hamiltona klauzulami wyjścia. Anglik skorzystał z nich jeszcze przed rozpoczęciem pierwszego z dwóch dodatkowych sezonów.

„Chodziło o pozostawienie sobie niedomkniętych furtek – zarówno przez nas jak i Lewisa. Kilku kierowców mogło być dostępnych po 2024 roku i byliby dla nas opcją. Rynek kierowców jest bardzo interesujący, a my musimy myśleć o przyszłości – tym, kto będzie najbardziej pasował do George`a, jaki układ będzie najlepszy dla nas. Było wiele opcji” – mówi Toto Wolff, który teraz deklaruje, że Mercedes nie będzie się spieszył z wyborem następcy Lewisa.

Jeszcze kilka miesięcy temu potencjalnie wolni byli na przykład Lando Norris czy Oscar Piastri.

Mercedes był bardzo zaskoczony odejściem Hamiltona. Jak przekazują dziennikarze, Lewis jeszcze w grudniu miał mówić, że chce zakończyć karierę w F1 w Mercedesie.



Dlaczego zatem zmienił zdanie? Niektórzy twierdzą, że Lewis wie więcej od nas – na przykład o potencjalnym przejściu do Ferrari Adriana Neweya czy dyrektora technicznego Red Bulla, Pierra Wache.

Inne plotki mówią o tym, że Lewis i Wolff wiedzieli od dawna o tych przenosinach, ale Austriak miał poprosić swojego dobrego kolegę, Freda Vasseura o opóźnienie ogłoszenia transferu aż on sam przedłuży kontrakt z Mercedesem. To jednak wydaje się nie być prawdą.

Wolff przyznaje, że plotki o tym, że Lewis odchodzi z zespołu usłyszał kilka dni przed rozmową z Hamiltonem.

Czy po tym przejęciu Hamiltona, relacje Wolffa i Vasseura pogorszą się?

„Nie, nadal mam wielki szacunek dla Freda. Nie tylko jako managera motorsportowego, ale również przyjaciela. Kiedy przyjął pracę w Ferrari, było jasne, że zrobi wszystko co najlepsze dla Ferrari i skorzysta z każdej nadarzającej się okazji. Nie winię go za to, że próbuje znaleźć najlepszych możliwych pracowników i kierowców” – mówi Wolff.

Panowie mieli ustalić sposób komunikacji w tej sytuacji i jak deklaruje Wolff, rozmawiają ze sobą kilka razy w tygodniu.

Źródło: motorsport-total.com



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi