KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
2022 Mexico City Grand Prix 2022, Saturday - LAT Images

Hamilton w Ferrari: Bzdura, zmyłka czy przyszłość?



Czyżby Formuła 1 chciała odwrócić naszą uwagę od sprawy Andrettiego? Tuż po odrzuceniu amerykańskiego zespołu pojawiły się sensacyjne plotki.

Wieści

 

Ta plotka – w skrócie – to Lewis Hamilton w Ferrari. Od sezonu 2025. Podobno włoska ekipa ma być zdeterminowana by ściągnąć do siebie 7-krotnego mistrza świata. Rozmowy ma prowadzić szef koncernu, John Elkann.

Te wieści przekazuje portal formu1a.uno, który twierdzi, że Hamilton ma podpisany roczny kontrakt z Mercedesem z opcją przedłużenia o kolejny sezon, dlatego nie byłoby problemy z jego odejściem z Brackley.



Ferrari chce mieć u siebie mistrza świata Formuły 1. Od sezonu 2021 w składzie ekipy z Maranello nie jedzie żaden mistrz świata. Wcześniej takie sytuacje miały miejsce w 2007 i 1995 roku.

Nie pierwszy raz

 

Lewis Hamilton jest łączony z Maranello od dawna i nie ma w tych plotkach nic zmyślonego. Ferrari przyznawało, że kontaktowało się z Lewisem w sprawie jazdy w ekipie. Rozmawiał miał z nim zarówno Frederic Vasseur jak i John Elkann. Hamilton miał odrzucić ofertę Ferrari, opiewającą na nawet 40 milionów funtów za sezon. 

Temat Hamiltona w Ferrari jest zatem czymś, co istnieje. Vasseur dobrze zna Lewisa, pracowali razem w seriach juniorskich, a dodatkowo Francuz ma nie przepadać za Carlosem Sainzem. To on ma być motorem napędowym tych rozmów.

Czy to realne?

 

W teorii wszystko jest możliwe i nie ma kontraktów nie do rozwiązania. Nie takie rzeczy (kiedyś!) w Formule 1 widywaliśmy i byłbym mile zaskoczony gdyby w dobie 10-letnich kontraktów i braku zmian, doszło do takiego transferu.



Na pierwszy rzut oka nie ma w tym transferze sensu dla którejkolwiek ze stron. No chyba że Lewis w wieku 40 lat będzie chciał zaliczyć swój „last dance” i odhaczyć Ferrari na formułowej liście osiągnięć. On raczej nic do stracenia nie będzie miał. Lewis przyznawał, że jazda w Ferrari była jednym jego marzeń.

Ferrari teoretycznie pakuje się transfer z bardzo krótką przyszłością. Bo w teorii Charles Leclerc to znacznie większe perspektywy. Ale o ile Leclerc jest szybszy w kwalifikacjach od Hamiltona to wcale nie jestem pewien, czy tak zdecydowanie pokonywałby Lewisa w wyścigach by stać się wyraźnym numerem 1 w tej parze zawodników.

Hamilton potrafi być liderem zespołu, ma ogromną wiedzę i doświadczenie. A mam wrażenie, że tych cech brakuje obecnym zawodnikom Ferrari.

Być może zatem jest w tym wszystkim sens i logika. Co ciekawe, przekonać mamy się o tym dość szybko bo jak piszą dziennikarze, ogłoszenie transferu może nastąpić nawet w ciągu kilku dni.



Według mnie

 

Szczerze mówiąc, wątpię w przejście Hamiltona do Ferrari. Według mnie to całe zamieszanie ma raczej coś innego na celu.

Jeżeli ktoś oglądał „Ferrari” to wie, że zespół z Maranello ma wieloletnie tradycje w „sprytnej” współpracy z dziennikarzami. Panowie z formu1a.uno robią świetną robotę, kompetencji i profesjonalizmu Roberto Chinchero również nie da się odmówić, ale być może ktoś w złej wierze szepnął im coś nie do końca zgodnego z prawdą?

Chodzić może o wywarcie presji na Carlosie Sainzu, który nie chce się zgodzić na roczny kontrakt lub o odwróceniu uwagi od sprawy Andrettich. To tylko moje spekulacje, ale timing takich wieści wydaje się być bardzo dziwny.

Jeżeli coś miałoby być ogłaszane to raczej nie teraz, ale mogę się mylić.



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi