KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Press - Prologue Qatar 2024

Ferrari zapewnia: To będą 3 równe samochody, nieważne, które wygra



Czy auta Ferrari w kategorii Hypercar będą równe? Według Ferrari będą to trzy identyczne auta, obsługiwane i traktowane tak samo.

Ferrari w sezonie 2024 wystawia trzy hypercary – dwa fabryczne jako Ferrari AF Corse oraz jedno prywatne jako AF Corse.

W tym drugim jeździ oczywiście Robert Kubica, które partnerami są kierowcy fabryczni Ferrari – Yifey Ye i Robert Shwartzman. Czy mają oni dostęp do danych ekip fabrycznych by móc się poprawiać?

„Wszystkim się dzielimy. Koniec końców nie mamy sekretów. Mamy trzy Ferrari i chcemy, by walczyły one o podium. Nie mamy żadnych tajemnic. Lepiej mieć trzy samochody niż dwa. To nieco bardziej skomplikowana sytuacja, ale z pewnością lesza” – mówi Ferdinando Cannizzo, dyrektor techniczny aut sportowych Ferrari w rozmowie z Autosportem.



„Będziemy ich wspierać i mogą być częścią naszej gry” – dodaje.

Przedstawiciel Ferrari deklaruje, że żadna ekipa nie będzie faworyzowana, a posiadanie większej liczby samochodów jest korzyścią dla wszystkich.

„Musicie postrzegać te auta jako trzy Ferrari. Z pewnego punktu widzenia można traktować to jako większy wysiłek z naszej strony, ale z drugiej trzeci samochód daje znam znacznie więcej punktów odniesienia i informacji, które potem możemy wykorzystać, poprawiając samochód w trakcie weekendów wyścigowych czy fabryce. To dobra informacja i z pewnością opłaci się w wyścigu” – stwierdza Cannizzo.

A co jeżeli AF Corse #83 pokona zespół fabryczny?



„To możliwe. Nasze trzy samochody są dokładnie takie same. Wszystkie są zarządzane przez tych samych ludzi bo to AF Corse. Inżynierowie Ferrari pracujący przy silniku to te same osoby, a ich kierowcy są bardzo mocni i regularni. Dlaczego nie?” – mówi dyrektor Ferrari.

„Dla nas nie byłby to problem. Naszym celem jest by Ferrari było na czele stawki. A czy będzie czerwone czy żółte to drugorzędna sprawa. Dla mnie najważniejsze jest wygrywanie przez nas wyścigów, a wszystkie nasze samochody są takie same” – dodaje.

W dotychczasowych sesjach wszystkie 3 auta były bardzo blisko siebie, a #83 nie raz plasował się wyżej od aut fabrycznych.

Źródło: Autosport.com

fot. FIAWEC / DPPI



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi