KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.
F1 - PRE-SEASON TESTING 2024 - BAHRAIN

Ferrari postawiło na dużą zmianę. Co jeszcze muszą poprawić?

 

Carlos Sainz i Charles Leclerc ukończyli przedsezonowe testy Formuły 1 z dwoma najlepszymi czasami, ale to nie forma kwalifikacyjna jest powodem do dumy dla Ferrari.

Pozytywnie

 

W sezonie 2023 Ferrari zdobyło aż 7 pole position, co biorąc pod uwagę dominację Red Bulla, było bardzo dobrym wynikiem.

Znacznie gorzej ekipie z Maranello szło w wyścigach. Ich tempo bardzo odbiegało nie tylko od Red Bulla, ale również od Mercedesa, a czasem też Astona Martina i McLarena.

W przerwie zimowej ekipa postawiła na poprawę tempa wyścigowego – kosztem tego kwalifikacyjnego. Pisze o tym portal formu1a.uno, który wskazuje, że obaj zawodnicy byli bardzo zadowoleni z zachowania samochodu względem ubiegłorocznego modelu. Bolid był bardziej przewidywalny, zwłaszcza jeżeli chodzi o tylną oś, a opony zużuwały się mniej. Zespół z pewnością zaczyna sezon w lepszym położeniu niż przed rokiem.

Tym, nad czym Ferrari musi jeszcze popracować jest tempo kwalifikacyjne.

 

Jak pisze formu1a.uno, Ferrari ukończyło program jazd w Bahrajnie bez żadnych problemów. Kierowcy pokonali 2251 km w trakcie trzech dni. Auto okazało się niezawodne i przewidywalne.

Długie przejazdy na oponach C3, C2 i C1 miały być wykonywane z obciążeniem 100 kilogramów czyli niemal maksymalnym.

Testowane były do tego dwa różne setupy – jeden przez każdego z kierowców. Odpowiedzi auta i wrażenia kierowców były takie, jak się spodziewane i generalnie pozytywne. Jedne z ustawień charakteryzowały się minimalnie większym zużyciem opon, ale lepszym tempem i to między tymi dwoma setupami ma się teraz dokonywać wybór.

 

Red Bulla nie dogonią

 

Czego by Ferrari nie robiło, nie będą raczej w stanie rywalizować z Red Bullem. Gdyby kurczowo trzymać się wyników testów, można sądzić, że Ferrari jest bardzo mocne, ale dane GPS mówią, że Red Bull jechał na bardzo niskich trybach silnika, zwłaszcza podczas przejazdów Maxa Verstappena.

Dodatkowo, degradacja opon podczas przejazdów kierowców Red Bulla była praktycznie zerowa, co może zwiastować kontynuację ich dominacji w tempie wyścigowym.

To pokazuje, że Red Bull ma jeszcze bardzo dużo w zanadrzu i ich przewaga – jak wieszczą wszyscy – będzie bardzo duża. Ferrari nie ma zatem widoków na bycie najlepszą ekipą, ale jest prawdopodobne, że stanie się wyraźnym liderem „grupy pościgowej” za Verstappenem i Perezem.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Las Vegas

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 22 listopada
godz. 03:30 – 1. Trening
godz. 07:00 – 2. Trening

Sobota, 23 listopada
godz. 3:30 – 3. Trening
godz. 7:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 24 listopada
godz. 07:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi