KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
Lambiase

Co wiemy po 1. dniu testów F1? Wyniki, przebiegi, ciekawostki i ten genialny Newey



Pierwszy dzień jazd Formuły 1 w Bahrajnie za nami. Zobaczcie najciekawsze rozwiązania zespołów oraz wyniki. Kto może czuć się zadowolony?

Najważniejsze

 

Oto wyniki dzisiejszych jazd – zarówno sesji porannej jak i popołudniowej. 8 ekip korzystało z dwóch kierowców, a dwa (Mercedes i Red Bull) z jednego.



Wyniki 1 dzien testów Bahrajn 2024

Najważniejsze były dziś jednak przebiegi i tu liderem jest Haas. Ekipa potrzebowała startu bez problemów z autem i to się udało. Gorzej z tempem.

Oto liczba okrążeń pokonanych przez poszczególne ekipy:
Haas 148
Red Bull 143
Ferrari 133
Aston Martin 131
Kick Sauber 130
McLaren 129
Mercedes 121
Alpine 120
Racing Bulls 115
Williams 61

Wygrani

 

Trudno wskazać tu inną ekipę niż Red Bull. Mistrzowie Świata już po pierszym dniu wydają się być pewniakami do tytułu. Dużo przejechanych okrążeń i miazga jeżeli chodzi o wynik. Rok temu Max Verstappen po pierwszym dniu testów był półtorej sekundy wolniejszy.



To tylko testy, ale miny inżynierów w Red Bullu – w tym „tytułowa” Gianpiero Lambiase mówią wszystko.

Na ustach wszystkich jest też Adrian Newey. Uwagę zwracają przede wszystkim sidepody zespołu. Pierwszy wlot powietrza – pionowy i niezwykle cienki znajduje się pod drugim, w kształcie „nosa rekina”, który również nie jest szeroki.

Dlaczego Red Bull zdecydował się na właśnie taką koncepcję? Adrian Newey w rozmowie z Auto Motor und Sport wyjaśnił to. Według niego było oczywistym, że wszystkie inne ekipy skopiują ubiegłoroczne rozwiązania Red Bulla więc nie było sensu się ich trzymać bo w końcu doszliby do ściany jeżeli chodzi o poprawki i staliby się bezbronni. Trzeba było spróbować z czymś innym.



Po pierwszym dniu testów można sobie jedynie zadawać pytanie – kto jest w lepszej formie: Max Verstappen czy Adrian Newey.

Przegrani

 

Tu nie jest trudno wskazać „faworyta”. Williams zaczął te jazdy bardzo źle. Ekipa, której wiele osób kibicowało w ubiegłym sezonie, teraz znalazła się w słabym położeniu.

Przejechali połowę okrążeń swoich rywali i doświadczyli dwóch awarii. Najpierw wystąpił problem z pompą paliwa, a potem z wałem napędowym.

Jakby tego było mało, Logan Sargeant zaliczył dość sporą przygodę, niszcząc komplet opon. Kierowca ten przytył przed sezonem 6 kilogramów, przygotowując się do wyzwań, którym w ubiegłym roku nie sprostał. Nadal jednak popełnia błędy i raczej po raz kolejny zespół nie będzie mógł na niego liczyć. Ale to ich wina – mogli go nie zostawiać.



Jeżeli chodzi o tempo, mizernie wygląda Haas, który tracił dziś bardzo dużo. Ale z drugiej strony przejechali najwięcej okrążeń i to z pewnością pozytyw.

Inni

 

Nie chcę tu mówić o czasach (więcej niż powiedziałem o Red Bullu) bo wówczas można by stwierdzić, że mocny wydaje się RB, a słabiutkie Mercedes i Alpine. Ale warto zauważyć kilka ciekawych rozwiązań zastosowanych przez zespoły.

W przypadku Red Bulla – oprócz zaprezentowanych wcześniej sidepodów, zaskoczyły wloty powietrza na łączeniu halo z tylną częścią bolidu. Raczej nie służą one chłodzeniu silnika.



Mercedes zaprezentował bardzo cienki płat przedniego skrzydła.

Interesujące skrzydełka nad sidepodami przedstawił McLaren.



Wypatrywaliśmy również rozwiązania wymuszonego przez regulamin – wlotów powietrza mających chłodzić kierowców. I doczekaliśmy się, a rozwiązania zespołów okazały się dość podobne.

Jeszcze dziś galeria zdjęć z 1. dnia testów na blogu. Jutrzejsza relacja live rusza około godz. 7:45. Zapraszam już teraz! O godz. 19:45 dziś startuje podsumowanie tego dnia na youtube:



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi