KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Mexico - Practice

A miało być nudno…



Przerwa między sezonami 2023 a 2024 okazała się nadspodziewanie ciekawa, a wygląda na to, że to jeszcze nie koniec „zamieszania”.

Brak zmian w składach zespołów, brak zmian technicznych, które wywróciłyby stawkę i wizja kolejnego roku dominacji Red Bulla – tak to przez długi czas wyglądało. Jedynym, czym się emocjonowaliśmy t zmiany nazwy zespołów – z Hinwil i Faenzy.

Potem jednak się zaczęło. Dwóch kierowców zapewniło sobie dłuższą przyszłość ze swoimi ekipami – Charles Leclerc przedłużył umowę z Ferrari, a Norris z McLarenem. Tego mogliśmy się jednak spodziewać.

Zdecydowanie bardziej niespodziewane było zwolnienie Gunthera Steinera z Haasa, którym zakończyliśmy rok 2023. To była prawdziwa transferowa bomba bowiem Steiner był nierozerwanie kojarzony z amerykańską ekipą. Zastąpił go Ayao Komatsu, a przy okazji wyszło sporo interesujących i raczej niezbyt korzystnych dla Haasa faktów.



Potem mieliśmy całkowicie szalony tydzień na przełomie stycznia i lutego. Zaczęło się od chyba najważniejszego z formalnego punktu widzenia wydarzenia – skandalicznego odrzucenia wniosku Andretti Autosport + Cadillac na dołączenie do Formuły 1. To wydarzenie kładzie się cieniem na wszystkie zespoły oraz serię i potwierdza, że ich celem nie jest dobro sportu, a własne interesy. Są one przykryte hipokryzją ekologiczności i różnorodności, a motywowane zachłyśnięciem się chwilowym wzrostem popularności serii.

To wydarzenie szybko zostało przykryte bardzo szybko – ujawnieniem, że Lewis Hamilton przechodzi do Ferrari od sezonu 2025. Z medialnego punktu widzenia, z perspektywy mniej zaangażowanego widza, było to najważniejsze wydarzenie przerwy zimowej. Sensacyjny transfer z pewnością jest jednym z najciekawszych w ostatnich latach, który sprawi, że sezon 2025 będzie znacznie ciekawszy. Oczywiście decyzja Hamiltona rodzi poważne konsekwencje dla rynku transferowego w F1, który i tak będzie ciekawy bo aż 13 kierowcom kończą się kontrakty w tym roku.

Kolejne trzęsienie ziemi w Formule 1 nastąpiło niedługo potem. Christian Horner został oskarżony przez jednego ze współpracowników o niewłaściwe traktowanie i jest to sprawa bardzo poważna, która najpewniej skończy się zwolnieniem szefa Red Bulla.

Ale nie tylko on miał problem w przerwie zimowej. Poważne oskarżenia padły pod adresem szefa Mercedesa Toto Wolffa i jego żony Susie. Co prawda ich nazwisko nie padło wprost, ale wszyscy wiemy, o kogo mogło chodzić w sprawie nielegalnego przepływu informacji między FIA a zespołami Formuły 1.



Do tego mieliśmy kilka „mniejszych” wydarzeń. Wymienić trzeba tu podpisanie umowy z Madrytem na rozgrywanie w tym mieście wyścigu Formuły 1. Jednocześnie pod bardzo dużym znakiem zapytania stanęło rozgrywanie wyścigu w Barcelonie. Niepewna stała się przyszłość Grand Prix Singapuru, pojawiły się natomiast plotki o GP Chicago.

Dobrą informacją było przedłużenie umowy na organizację GP Japonii z torem Suzuka. Zapowiedziano również, że sezon 2025 będzie zaczynał się w Australii.

Dodatkowo ponownie zwiększono alokację silników i to od razu na dwa sezony – 2024 i 2025.

Teraz przed nami przedsezonowe testy Formuły 1 – już od jutra w Bahrajnie kierowcy będą sprawdzać swoje konstrukcje, a my będziemy wyciągać pierwsze wnioski. Ich weryfikacja nastąpi szybko bo już w przyszłym tygodniu i to w sobotę. Już teraz zapraszam na relacje live!



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi