KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

kubica oknv

„Ryzykowny” duet z Alonso, niespodziewane pożegnanie z F1 i tajemniczy test hypercara

 

Obszernego i ciekawego wywiadu udzielił Robert Kubica włoskiemu La Gazzetta dello Sport. Pojawiły się wątki związane z przyszłością i przeszłością.

Robert Kubica cały czas wzbudza zainteresowanie nie tylko w naszym kraju, ale również we Włoszech, gdzie mieszka. Teraz będzie też jeździł dla legendarnej włoskiej marki. Polak ponownie opowiedział, jak doszło do tego, że podpisał umowę z AF Corse na starty Ferrari.

„Pierwszy kontakt z AF Corse miał miejsce na początku ubiegłego roku, gdy badałem swoje opcje na sezon 2024. Potem wydawało się, że idea trzeciego Ferrari upadła, ale pod koniec roku znów odżyła i szybko osiągnęliśmy porozumienie ponieważ każda strona tego chciała” – mówi Robert Kubica.

Robert Kubica ma już za sobą pierwsze jazdy hypercarem Ferrari i jak się okazuje, na Imoli się nie skończyło. Był też jeden tajemniczy test.

 

„Pierwszy wyjazd na Imolę miał na celu pierwsze dopasowanie do kokpitu z racji wielu kontrolek do używania i ograniczeń mojej prawej ręki. W Katarze dzięki temu było mi łatwiej. 499P ma wiele systemów elektronicznych i ustawień, które trzeba zrozumieć by wycisnąć z nich maksimum” – mówi Polak.

„Hypercar, mimo że jest to najwyższa kategoria, to nie Formuła 1. Myślę jednak, że jazda Ferrari zawsze będzie czymś wyjątkowym w porównaniu do jazdy innymi markami. W przeszłości wiele razy przyglądałem się Ferrari” – dodaje Robert.

Podkreśla on, jak szczególna będzie dla niego jazda autem właśnie tej marki.

„Jako kierowca Formuły 1 masz dwa cele. Pierwszym jest zdobycie mistrzostwa świata, a drugim jazda w czerwieni. W moim przypadku życie zaserwowało mi inny scenariusz. Przyznaję, że to wspomnienie otwiera zabliźnione rany. Teraz przede mną nowa okazja i zarazem wielkie wyzwanie” – dodaje Robert.

 

Czy podium w 24h Le Mans zadowoli go w tym sezonie?

„Jest wiele niewiadomych, które mogą wpłynąć na wynik. W trzech ostatnich edycjach zawsze walczyłem o zwycięstwo i w tym roku moje podejście będzie takie samo. Podium byłoby znakomitym osiągnięciem dla zespołu, mimo że tam liczy się tylko jego najwyższy stopień” – mówi Robert.

Kubica powiedział nieco więcej na temat niedoszłej jazdy w Ferrari, zatrzymując się na chwilę przy temacie partnerstwa z Fernando Alonso.

„Zawsze szanowałem Fernando. Bardzo. Kiedy ścigałem się w F1, ten szacunek był obopólny. Wydaje się, że wspólnie z Fernando myślimy o bardzo wielu aspektach w garażu i jesteśmy kierowcami, którzy dobrze tam pracują. Byłaby to okazja dla zespołu” – mówi Kubica.

 

„Potencjalnie bylibyśmy bardzo ryzykownym duetem, ale w rzeczywistości myślę, że dokonalibyśmy wspólnie wielkich rzeczy” – dodaje Robert.

Jak się okazuje, pożegnanie z Formułą 1 nieco zaskoczyło Roberta Kubicę.

„To był niespodziewany epilog. Kiedy jechałem Alfą Romeo w pierwszym treningu przed GP Abu Zabi 2022 nie myślałem, że to będzie moja ostatnia jazda. Ale Orlen, który będzie razem ze mną w AF Corse, nie mógł osiągnąć porozumienia z Sauberem. Ja chciałem zostać w F1 ale pod warunkiem możliwości jazdy. Nie chciałem być maskotką w padoku. Jestem szczęśliwy tu, gdzie teraz jestem. W wieku 39 lat z pasją dla tego sportu i szansą, że będę w nim jeszcze przez wiele lat” – mówi Robert.

Źródło: La Gazzetta dello Sport
fot. WRT Racing Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi