KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Monako

Motor Racing - Formula One World Championship - British Grand Prix - Qualifying Day - Silverstone, England

Rekordowa liczba wyścigów, ale silników… mniej

 

Formuła 1 w sezonie 2024 wróci do pierwotnie zakładanej alokacji jednostek napędowych co sprawi, że przed zespołami F1 nie lada wyzwanie.

W kwietniu 2023 roku, już w trakcie trwania sezonu i po pierwszej karze za naruszenie liczby elementów jednostek napędowych, FIA zdecydowała się na zwiększenie ich limitów. Ostatecznie w sezonie 2023 można było użyć czterech silników spalinowych, czterech turbosprężarek, czterech MGUH, czterech MGUK, dwóch zestawów elektroniki i dwóch baterii.

We wszystkich limitach na koniec sezonu udało się pozostać aż 12 kierowcom i tylko dwóch zawodników musiało przekroczyć limit każdego komponentu – Sergio Perez i Yuki Tsunoda. Tak to wyglądało:

KierowcaKrajZespółICE (limit 4)TC (4)MGUH (4)MGUK (4)ES(2)CE (2)Ex (8)
Max VerstappenRed Bull Racing4444226
Sergio PerezRed Bull Racing5555435
Fernando AlonsoAston Martin4444224
Lance StrollAston Martin4444224
Lewis Hamilton>Mercedes4444225
George RussellMercedes4444224
Charles LeclercFerrari4444346
Carlos SainzFerrari4444325
Guanyu ZhouAlfa Romeo5553237
Valtteri BottasAlfa Romeo4444227
Pierre GaslyAlpine4444226
Esteban OconAlpine4444227
Alexander AlbonWilliams4444225
Logan SargeantWilliams4444225
Yuki TsunodaAlphaTauri5555337
Nyck de Vries/Daniel Ricciardo/Liam LawsonAlphaTauri4444334
Kevin MagnussenHaas F1 Team5554335
Nico HulkenbergHaas F1 Team5555236
Lando NorrisMcLaren4333227
Oscar Piastri
McLaren4444225

 

W sezonie 2023 mieliśmy jednak 22 wyścigi i 6 sprintów. W sezonie 2024 będą 24 rundy z taką samą liczbą sprintów.

A silników będzie mniej. F1 wraca do bazowych przepisów i kierowcy będą mieli do dyspozycji tylko:
– 3 silniki spalinowe
– 3 turbosprężarki
– 3 MGUH
– 3 MGUK
– 2 baterie
– elektroniki sterujące
– 8 wydechów

Za pierwsze przekroczenie limitu danego komponentu obowiązuje kara 10 miejsc przesunięcia na starcie do wyścigu głównego. Każde kolejne to 5 miejsc.

Portal formu1a.uno spekuluje, że zmiana ta najbardziej będzie na rękę Mercedesowi i Red Bull/Hondzie, które nie miały problemu z niezawodnością. Znacznie trudniej będą mieli kierowcy korzystający z silników Ferrari.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 23 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 24 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 25 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi