KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

Fernando Alonso, Aston Martin AMR23

Najbardziej pechowi kierowcy obecnej stawki F1. Wyraźny lider

 

Niektórzy mówią, że w motorsporcie nie ma czegoś takiego jak pech. Są jednak kierowcy, którzy zdecydowanie częściej od innych doświadczają awarii samochodów.

Oczywiście ekipa w jakiej jeździmy ma ogromny wpływ na to, jaka jest szansa na to, że nie ukończymy wyścigu z powodu awarii. Ci, którzy przez większość lub całą karierę jeździli w topowych ekipach, znacznie częściej kończyli wyścigi niż kierowcy jeżdżący w trakcie swojej kariery w gorszych zespołach.

Świetnie widać to w przypadku jedynych kierowców z obecnej stawki mających ponad 300 startów w Formule 1. Fernando Alonso otwiera “klasyfikację pechowców” przygotowaną przez użytkownika Twittera “Big_Data_Master”.

Według jego wyliczeń Alonso nie ukończył aż 60 z 380 wyścigów, jakie przejechał, a zatem 15,79%. Decydujący wpływ miał tu okres jazdy w McLarenie i duża awaryjność silnika Hondy. W trakcie tych 4 sezonów Alonso zaliczył 20% swoich DNF z powodu usterek. Łatwy nie był też pierwszy sezon z Minardi, gdy nie ukończył 7 z 17 wyścigów.

 

Do grona pechowców mogą zaliczyć się też Kevin Magnussen, Logan Sargeant, Nico Hulkenberg czy Carlos Sainz. Wszyscy poza Amerykaninem mają ponad 160 wyścigów na koncie i ponad 12,4% DNF po usterkach.

Paradoksalnie całkiem dobrze w tej statystyce wygląda Charles Leclerc, mający 8,8% nieukończonych wyścigów z winy bolidu. Jeszcze solidniej wyglądają wyniki Valtteriego Bottasa czy Sergio Pereza.

Na McLarena nie ma też prawa narzekać Lando Norris, który nie kończy średnio 1 wyścigu w sezonie z powodu usterki.

Oto pełne zestawienie:
Fernando Alonso: 15,79% (60/380)
Kevin Magnussen: 14,02% (23/164)
Logan Sargeant: 13,63% (3/22)
Nico Hülkenberg: 12,62% (26/206)
Daniel Ricciardo: 12,55% (30/239)
Carlos Sainz: 12,43% (23/185)
Yuki Tsunoda: 12,12% (8/66)
Guanyu Zhou: 11,36% (5/44)
Esteban Ocon: 11,28% (15/133)
Max Verstappen: 9,73% (18/185)
Lance Stroll: 9,72% (14/144)
George Russell: 9,62% (10/104)
Pierre Gasly: 9,23% (12/130)
Oscar Piastri: 9,09% (2/22)
Charles Leclerc: 8,80% (11/125)
Valtteri Bottas: 8,52% (19/223)
Sergio Pérez: 7,72% (20/259)
Alexander Albon: 6,17% (5/81)
Lando Norris: 5,77% (6/104)
Lewis Hamilton: 5,12% (17/332)

fot. Aston Martin F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi