KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

2023 Las Vegas Grand Prix, Saturday - Jiri Krenek

Mercedes zmienia praktycznie wszystko, Russell zdradza szczegóły

 

Mercedes nie chce popełnić ubiegłorocznych błędów i zamierza dokładnie przygotować bolid na sezon 2024.

Szef Mercedesa, Toto Wolff mówi, że jgo ekipa zmienia praktycznie wszystkie komponenty ich auta przed sezonem 2023. Zespół z Brackley zajął 2. miejsce w klasyfikacji konstruktorów, ale to dla nich zdecydowanie za mało, zwłaszcza, że strata do Red Bulla jest bardzo duża.

“Całkowicie odchodzimy od tego, jak ukształtowaliśmy podwozie, od rozkładu masy, przepływu powietrza. Dosłownie każda część będzie inna od używanej w ubiegłym roku. Tylko tak postępując, dajemy sobie szanse na sukces. Może się jednak okazać, że się pomylimy, ale kalkulujemy to” – mówi Toto Wolff, szef Mercedesa, cytowany przez racefans.net.

Optymistą jeżeli chodzi o te prace jest George Russell.

 

“Czułem się pewnie, udając się na przerwę przed sezonem 2024. Pracujemy nad nową koncepcją od dłuższego czasu, dokładając mnóstwo staranności. W ubiegłym roku nieco się spieszyliśmy, nie mieliśmy wszystkich potrzebnych informacji pod ręką i być może za szybko przeszliśmy do wniosków bez myślenia o konsekwencjach” – mówi Russell, cytowany przez Autosport.

“Widzieliśmy postęp w niektórych obszarach, ale jednocześnie zabraliśmy ze sobą ogromny bagaż, którego nie braliśmy pod uwagę. Mieliśmy jednak kolejne 12 miesięcy by zrozumieć samochód i dowiedzieć się, co daje osiągi. Myślę, że w ubiegłym roku postawiliśmy wszystko na jedną kartę i nie dało to takich osiągów, jakich oczekiwaliśmy” – dodaje George.

Russell zdaje sobie jednak sprawę, że pokonanie Red Bulla nie będzie łatwą sprawą, biorąc pod uwagę to, jaką przewagę na ekipa z Milton Keynes.

 

“Musimy zredukować ogromną stratę. Dominacja Red Bulla w tym roku była prawdopodobnie największą w historii Formuły 1. Statystycznie to był najbardziej dominujący samochód w historii. Przed nami zatem bardzo duże wyzwanie” – mówi Anglik.

“Przystępuję jednak do tego roku z otwartą głową. Raczej nikt nie spodziewa się że my, McLaren, Aston Martin czy Ferrari dogonimy Red Bulla od razu. Z pewnością jednak jestem przekonany, że nie wpadniemy w te same pułapki co w 2023 roku” – dodaje George.

Źródło: racefans.net, autosport.com
fot. Mercedes F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi