KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
F1 Grand Prix of Las Vegas - Practice

Marko potwierdza informację o testach zderzeniowych. I wbija szpilkę Ferrari

 

Helmut Marko wyśmiewa obawy związane z niezaliczeniem testów zderzeniowych przez nową konstrukcję Red Bulla.

Niedawno pojawiły się doniesienia, że Red Bull nie zaliczył czołowych testów zderzeniowych, wymaganych do uzyskania homologacji ich konstrukcji na sezon 2024. Miało to wynikać z próby oszczędzenia wagi i dość agresywnego podejścia ekipy do nowego auta.

Teraz plotki te potwierdza doradca Red Bulla, Helmut Marko, który pytany o to, czy obawia się o powodzenie jego zespołu po oblaniu testów, odpowiada zdecydowanie.

“To niedorzeczne. Jeżeli przeszlibyśmy pierwszy test zderzeniowy, to wówczas mielibyśmy problem. Oznaczałoby to, że nie wykonaliśmy dobrej roboty” – odpowiada Marko w rozmowie z F1-Insider.

 

Są to dość ciekawe słowa, biorąc pod uwagę, że testy zderzeniowe bardzo szybko zaliczyło Ferrari.

O ile nie boi się o przyszły sezon, to jednak Marko wie, że prawdopodobnie rywale będą bliżej Red Bulla niż w sezonie 2024.

“Szczerze mówiąc, staram się o tym zbyt wiele nie myśleć. Oczywiście powtórzenie takiego sezonu jak 2023 jest wysoce nieprawdopodobne, ale myślę, że mieliśmy trochę obszarów, nad którymi chcieliśmy popracować przy naszym samochodzie ponieważ były tam dodatkowe osiągi” – mówi Marko w rozmowie z BBC.

“Inni nie są jednak głupi i również będą poprawiać swój samochód, zbliżając się do nas. Nie sądzę więc aby możliwe było osiągnięcie takiego samego procentu zwycięstw, ale nie jest to problemem. Już i tak zaliczyliśmy szalony sezon i możemy to zaakceptować. Najważniejsze jednak, że znów walczyli o tytuł” – dodaje doradca Red Bulla.

Źródło: planetf1.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi