KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

2022 Spanish Grand Prix 2022, Saturday - LAT Images

Madryt daje krocie, Barcelona liczy na pozostanie w kalendarzu

 

Czy jest możliwe, by w Hiszpanii odbywały się dwa wyścigi Formuły 1 od sezonu 2026? Na to liczy tor Circuit Barcelona – Catalunya w Montmelo.

Madryt

 

Na ulicznym torze w Madrycie wyścigi Formuły 1 będą odbywały się od 2026 do minimum 2035 roku. Kierowcy mają pokonywać nitkę o długości 5480 metrów w około półtorej minuty. Umiejscowiony obok centrum konferencyjnego IFEMA tor będzie składał się z 20 zakrętów, a jeden ma być pochylony pod kątem aż 30 stopni. Podczas pokonywania pętli kierowcy dwukrotnie będą przejeżdżać tunelami.

Pojawiły się już pierwsze wizualizacje nitki toru:

 

Według nieoficjalnych doniesień, organizatorzy tego wyścigi zapłacą Formule 1 około 48 milionów euro za każdą z 10 zakontraktowanych rund.

Barcelona walczy

 

33 z dotychczasowych wyścigów o Grand Prix Hiszpanii odbyły się w Barcelonie. Tor ten deklaruje, że chce powalczyć o miejsce w kalendarzu Formuły 1 od 2026 roku. Nieoficjalnie mówi się, że jego władze oferują pięcioletni kontrakt z płatnością 30 milionów euro rocznie.

“Madryt zaprezentował wyścig, który będą gościć od 2026 roku. Pracujemy nad odnowieniem naszego kontraktu. Od ponad roku prowadzimy rozmowy z Formułą 1. Wierzymy, że w ciągu kilku najbliższych miesięcy, będziemy mieli szansę odnowić nasz kontrakt. Będziemy walczyć o naszą przyszłość, a naszym celem jest minimum pięcioletni kontrakt” – mówi szef RACC, Josep Mateu dla soymotor.com.

 

Stefano Domenicali, szef Formuły 1, jeszcze kilka miesięcy temu wykluczał rozszerzenie liczby europejskich wyścigów Formuły 1. Teraz jednak przyznaje, że będzie rozmawiał z organizatorami wyścigu w Barcelonie. Wygląda na to, że wszystko zależy od kwoty, jaką zaproponuje tor.

Losy klasycznych torów

 

Czy w najbliższych latach czeka nas wypieranie klasycznych torów wyścigowych przez tory uliczne? Cóż, to w sumie już się dzieje. Krążą słuchy, że tor Suzuka, któremu kończy się kontrakt w sezonie 2024, chce zastąpić z ulicznym obiektem Osaka.

W sezonie 2025 kończą się kontrakty aż 4 klasycznych europejskich torów – Imoli, Monzy, Spa i Zandvoort. Czy one również przegrają z torami ulicznymi?

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 16 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 17 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 18 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi