KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

Jak Crawford

Kierowca wyrzucony z Red Bull Junior Team o tym czego bał się najbardziej

 

Jak Crawford, kierowca Formuły 2 zdradza, jak to jest mierzyć się z oczekiwaniami Helmuta Marko, będąc kierowcą Red Bulla.

Crawford był częścią Red Bull Junior Team przez kilka lat, aż do końca 2023 roku. Wówczas Helmut Marko zdecydował się nie przedłużać umowy z nim. Można było to uznać za zaskoczenie bowiem Amerykanin nieźle radził sobie w Formule 2, zdobywając cztery podia, w tym jedno zwycięstwo w barwach Hitecha.

„Myślę, że jako kierowca jestem w dobrej pozycji. Trochę dziwnie to mówić bo przez 4 ostatnie lata byłem kierowcą Red Bulla i zostałem wyrzucony, a mam dopiero 18 lat. Myślę jednak, że to może być dobra szansa dla mnie i na pewno zdjęcie presji” – mówi Crawford.

 

Juniorskim programem Red Bulla opiekuje się Helmut Marko, który słynie ze swojego bezkompromisowego podejścia i „twardej ręki”.

Crawford przyznał, że reputacja i charakter Marko wytwarzają dodatkową presję w już i tak niełatwym dla kierowcy środowisku.

„Presja i oczekiwania są najtrudniejszymi rzeczami, z którymi musisz się zmierzyć. Helmut Marko pokłada dużą wiarę w swoich kierowców, ale jednocześnie wiele oczekuje” – mówi Crawford.

 

„Ostatnią rzeczą, której chcesz to telefon od Helmuta po słabym weekendzie, w którym zaprasza cię na rozmowę. Czasami bywa brutalnie szczery, tak to trzeba określić. Czasem nawet za bardzo i może to być niesprawiedliwe. Nie jest jednak tak źle. Dla mnie to były bardzo, bardzo krótkie, treściwe rozmowy” – dodaje kierowca.

W sezonie 2024 Crawford będzie nadal jeździł w Formule 2, tym razem z nowym zespołem DAMS. Związać ma się z innym programem rozwojowym kierowców. Nieoficjalnie mówi się o Astonie Martinie.

Przypomnę, że w sezonie 2024 kierowcą Red Bull Junior Team będzie Kacper Sztuka, który będzie rywalizował w Formule 3 z zespołem MP Motorsport. Kacper miał już okazję spotkać się z Helmutem Marko, a o jego wrażeniach przeczytacie tutaj.

Źródło: racer.com
fot. Red Bull Junior Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi