KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Foto 1

Inter Europol by PR1/Mathiasen Motorsport potwierdza skład kierowców na Rolex 24 at Daytona

 

Po zakończeniu programu Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA 2023 w Bahrajnie, Inter Europol już w tym miesiącu rozpoczyna kolejny sezon. Tym razem polski zespół dołącza do IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

W zbliżającym się 24-godzinnym wyścigu Daytona w samochodzie z numerem #52 Inter Europol by PR1/Mathiasen Motorsport Oreca 07 wystartują Jakub “Kuba” Śmiechowski, Tom Dillmann, Clément Novalak i Nick Boulle.

Kuba jest kierowcą ze srebrną licencją i w sezonie 2023 z Inter Europol Competition zajął drugie miejsce w klasyfikacji FIA WEC LMP2. Największym sukcesem mijającego roku było zwycięstwo w setnej edycji legendarnego Le Mans. Tom Dillmann i Clément Novalak, obaj kierowcy ze złotymi licencjami, zostali już potwierdzeni przez Inter Europol Competition w Europejskiej Serii Le Mans. Będą również częścią składu kierowców na IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Tom ma bardzo duże doświadczenie w wyścigach prototypów, wcześniej wygrał Michelin Le Mans Cup w LMP3, startował w klasie Hypercar i ścigał się Orecą LMP2, odnosząc ostatnio sukcesy w Asian Le Mans Series.

 

Clement przechodzi z Formuły 2 FIA do rywalizacji LMP2 w 2024 roku i wraz z Kubą i Tomem testował z zespołem w ubiegłym miesiącu. Obaj francuscy kierowcy zadebiutują w zielono-żółtych barwach na torze Daytona International Speedway.

Nick jest brązowym kierowcą zespołu i ma duże doświadczenie w Rolex 24, po raz pierwszy ścigał się w Daytona z PR1/Mathiasen Motorsport w 2016 roku, gdzie wywalczył miejsce na podium. Wygrał klasę LMPC w 2017 roku i zapewnił sobie kolejne podium LMP2 w 2020 roku.

Sezon 2024 rozpocznie się od “Roar before the Rolex 24” 19 stycznia, który obejmuje sześć sesji testowych i kwalifikacje do wyścigu Rolex 24, który odbędzie się w dniach 27-28 stycznia.

Jakub Śmiechowski (Polska): „Nowy rok przynosi nam nowe wyzwania! Po świetnym sezonie 2023, w tym roku skupiamy się na IMSA. Mamy bardzo dobry i doświadczony zespół, i mamy zamiar w pełni to wykorzystać. Zaczynamy od legendarnego wyścigu w Daytona. Po pierwszych testach w grudniu jestem bardzo zadowolony. Łącząc doświadczenie Inter Europol Competition i PR1 z pewnością będziemy mocni!”

 

Tom Dillmann (Francja): “Jestem bardzo entuzjastycznie nastawiony do ścigania się w serii IMSA w pierwszym sezonie Inter Europol w Stanach Zjednoczonych. Ściganie się na legendarnych torach i walka o kolejne trofea to coś, na co naprawdę warto czekać!”

Clément Novalak (Francja): “Cieszę się, że w tym roku wystartuję w 24-godzinnym wyścigu Daytona w IMSA z Inter Europol. Wspaniale było testować z pierwszy raz z IEC w stanach i naprawdę nie mogę się już doczekać. Dobrze dogadywałem się z ekipą IEC/PR1, a oni naprawdę pomogli mi poczuć się komfortowo w samochodzie, więc nie mogę się doczekać powrotu do samochodu w Roar”.

Nick Boulle (USA): “Powiedzieć, że jestem bardzo podekscytowany powrotem do ścigania się w klasie LMP2 z PR1 Motorsports i zespołem Inter Europol, to mało powiedziane. Inter Europol wnosi do zespołu dużą wiedzę i historię na ten rok, a połączenie tego z nastawieniem PR1 Motorsport na sukces stwarza wspaniałą mieszankę. Słyszałem same dobre rzeczy o Inter Europol. Moje pierwsze dni pracy z zespołem odbędą się podczas Roar Before the 24 i chociaż minęło trochę czasu, odkąd siedziałem za kierownicą prototypu, myślę, że zespół pomoże mi poczuć się komfortowo i szybko wrócić do tempa, przygotowując się do Rolex 24 i sezonu, który mamy przed sobą.”

Źródło: Informacja prasowa

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi