KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
tv pilot screen

F1 planuje transmisje w 8K

 

Realizatorzy transmisji Formuły 1 rozpoczęli przygotowania do transmitowania wyścigów w rozdzielczości 8K, która ma stać się nowym standardem.

Formuła 1 idzie z duchem czasu i chce dać kibicom doświadczenie najlepszej i najszybszej jakości. Jak zdradza Dhaval Ponda, wiceprezes do spraw mediów i rozrywki Tata Communications, jednym z kroków by to uczynić ma być poprawa jakości transmisji.

„W ciągu ostatnich kilku lat widzowie na niemal całym świecie przyzwyczaili się do jakości 4K. To tam zawieszona jest poprzeczka młodszej generacji. Przejście na jakość 8K idzie dość dobrze w branży i z pewnością u nas też nastąpi ponieważ wówczas osiągnie się jeszcze wyższy poziom detali” – mówi Ponda w rozmowie z Autosportem.

„To będzie krok naprzód. Gdy przechodziliśmy z jakości HD do Full HD, zmiana była znacząca. Potem przeszliśmy z Full HD do 4K. To była wyraźnie lepsza jakość, mieszcząca znacznie więcej detali. Podobnie będzie z 8K, która oferuje więcej surowych szczegółów” – dodaje.

 

Wymienia on trzy kluczowe etapy, które muszą zostać zaliczone by możliwe było przejście na transmisje 8K.

„Pierwszym jest położenie struktury cyfrowej, która jest podstawą nowych technologii. Będzie to inwestycja w przyszłość ponieważ zwrot z niej nie nastąpi w najbliższych latach. Drugim będzie praca z partnerami technologii by stworzyć ekosystem tych transmisji bo nigdy zmiana nie jest dokonywana przez jedną organizację. Zawsze jest to grupa, pracująca wspólnie dla widzów na całym świecie” – mówi Ponda.

Ostatni krok będzie kluczowy – dostępność monitorów i telewizorów 8K w takiej cenie, by były dostępne dla klientów. Obecnie są one dość drogie, ale Ponda wierzy, że niebawem zaliczą mocny spadek.

Ale F1 stawia sobie za cel nie tylko poprawę jakości transmisji, ale również znaczne zmniejszenie jej opóźnienia. Obecnie ludzie na torze widzą wydarzenia na torze na telebimach z opóźnieniem sięgającym 1,5 sekundy. Widzowie w domach muszą się liczyć z opóźnieniem minimum 7 sekund.

 

„Nasze inwestycje zawsze zakładały zmniejszenie opóźnienia o sekundę czy kilka milisekund by obraz na żywo jak najszybciej pokonywał tysiące kilometrów. Redukcja opóźnienia wiąże się z pracą na lepszym sprzęcie i komputerach o wyższej mocy. My chcemy również inwestować w infrastrukturę” – dodaje Ponda.

Jakie minimalnie opóźnienie może zostać osiągnięte?

„Widzimy scenariusz, w którym w najbliższej przyszłości opóźnienia nie będzie praktycznie wcale. Gdy ktoś będzie przecinał linię mety, będzie to od razu widać na ekranach i będzie słychać reakcję publiczności. Technologia w tym względzie poprawia się bardzo mocno. Największa poprawa dokona się tu jeżeli chodzi o infrastrukturę cyfrową” – mówi Ponda.

Wygląda na to, że na obraz w jakości 8K z F1 przyjdzie nam jeszcze trochę poczekać. Pochwalamy jednak plany serii.

Przypomnę, że w sezonie 2024 Formułę 1 w Polsce będzie można oglądać z polskim komentarzem w Viaplay oraz z angielskim w F1 TV Pro, które kupicie tutaj z blogowego linka afiliacyjnego.

Źródło: autosport.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi