KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Miami Grand Prix - 2023

Co zmieni się w F1 w 2024 roku?

 

Rewolucji – w żadnym aspekcie – nie ma, ale to nie oznacza, że w sezonie 2024 nie będziemy mieć żadnych zmian w Formule 1. Wręcz przeciwnie.

Kalendarz

 

W przyszłym roku rozegrane zostaną 24 wyścigi i wydaje się to bardzo realny scenariusz. Prawie jak nowy będziemy traktować tor w Chinach, na którym nie ścigaliśmy się od kilku sezonów.

Dodatkowo będą nowe miejsca rozgrywania sprintów, które odbędą się podczas GP Chin, Miami, Austrii, USA, Brazylii i Kataru.

 

Wprowadzone mają zostać zmiany w formacie Sprintów w sezonie 2024 by dalej oddzielać sprinty od wyścigu głównego. Nie są jeszcze znane szczegóły, jednak na pewno zostaną zmodyfikowane kwestie parku zamkniętego i harmonogramu weekendów ze sprintem.

Testy

 

Dotychczas zespoły miały do dyspozycji 100 kilometrów do przejechania podczas maksymalnie dwóch dni filmowych w sezonie. Od sezonu 2024 tych kilometrów będą mogły przejechać 200, co odpowiada około 40 okrążeniom standardowych torów Formuły 1. To jednak nie koniec zmian. FIA zniosła konieczność informowania rywali o charakterze dnia filmowego – czy są podczas niego używane nowe części czy nie.

Teraz portal racefans.net informuje, że liczba dni testów opon została zwiększona z 35 do 40. Stało się to na wniosek Pirelli.

 

Dodatkowo dojdą cztery nowe dni poświęcone wyłącznie oponom na mokrą nawierzchnię. Pirelli wspólnie z FIA chcą znacznie poprawić działanie tych opon, przede wszystkim w kontekście widoczności.

Kierowcy

 

Po raz pierwszy w historii nowy sezon Formuły 1 zaczną ci sami kierowcy w tych samych zespołach, w których zakończyli poprzedni.

Ale o kierowcach w 2024 roku będzie mówiło się sporo i stawiam dolary przeciwko orzechom, że w tym sezonie znów w klasyfikacji kierowców znów będzie więcej niż 20 nazwisk.

To będzie też sezon plotek o zmianach wśród zawodników bowiem większości kierowców kończą się w tym roku kontrakty.

Szefowie

 

Tu jedna zmiana jest. W miejsce Franza Tosta w ekipie z Faenzy wejdzie Laurent Mekies, który przechodzi z Ferrari.

 

Zespoły

 

Nazwę – w sposób zdecydowany – zmienią dwie ekipy. O pierwszej dowiedzieliśmy się dziś – Stake F1 Team wejdzie za Alfę Romeo F1 Team Stake.

O drugiej zmianie jeszcze oficjalnie nie wiemy, ale możemy być niemal pewni, że AlphaTauri zmieni się w Visa Racing Bulls.

Bardzo dużo będzie się też mówiło w sezonie 2024 o ekipie Andretti Autosport. Nadal nie wiemy, czy zgodnie z ich planem uda się im dołączyć do stawki w sezonie 2025. Spór w tej sprawie jednym z głównych tematów początku sezonu.

Przepisy

 

Nie mamy większych zmian technicznych, ale kilka nowinek powinno zaciekawić kibiców i stanowić wyzwanie dla ekip.

 

Jednym z bardziej interesujących rozwiązań będą kanały chłodzące dla kierowców, wprowadzone po bardzo wymagającym Grand Prix Kataru. Już teraz słychać głosy, że niektóre zespoły mają niemałą zagwozdkę ze stworzeniem dodatkowych otworów.

Zmniejszona ma zostać liczba i masa metalowych elementów przy podłodze, tak aby stanowiły one mniejsze zagrożenie w razie odpadnięcia.

Dodatkowo Formuła 1 nadal ma pracować – wspólnie z Pirelli – nad stworzeniem opon bez koców grzewczych.

Z limitów budżetowych wyłączone zostały niektóre koszty inicjatyw związanych ze zrównoważonym rozwojem. Chodzi o monitoring, promowanie, ustalanie strategii i ich wdrażanie.

Od 2024 roku będą obowiązywały znacznie wyższe kary dla kierowców. Będą oni mogli dostać nawet milion euro za swoje przewinienia.

Opony

 

W tym sezonie podczas wszystkich weekendów wyścigowych używana będzie standardowa alokacja opon, a zatem 13 kompletów opon na suchą nawierzchnię – bez narzucania kierowcom konkretnych mieszanek podczas kwalifikacji.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi