KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Belgium - Qualifying

Ben Sulayem: Wiem, kto mnie atakuje

 

Według Mohameda ben Sulayema, zespoły i Formuła 1 nie poradziłyby sobie bez FIA. Szef Federacji odnosi się również do ataków na swoją osobę.

Pod koniec 2023 roku Mohamed ben Sulayem musiał odpierać zarzuty o seksizm, które pojawiły się w stosunku do niego za sprawą cytatów zamieszczonych na starszej wersji jego strony internetowej.

Teraz ponownie odniósł się do sprawy, jednak skupił się nie na sobie, a na tych, którzy go „atakują”.

„Są to reprezentanci mediów, wiedzą, jak to działa. Ludzie nie chcą się obudzić i czytać, że niebo jest niebieskie, trawa zielona i ptaszki śpiewają. Koniec końców wiem, kto mnie atakuje, choć pewnie oni myślą, że ja nie wiem” – mówi szef FIA.

 

„Czy naprawdę sądzicie, że znalazłbym się na tym stanowisku, gdybym miał głupich ludzi wokół siebie? Oczywiście że nie. Mój zespół jest bardzo bystry. Padok to bardzo małe i zamknięte środowisko. Od razu wiadomo, kto wymyśla coś na mój temat lub zdradza jakieś informacje. Ja to wiem. I co z tym robię? Uśmiecham się” – dodaje ben Sulayem.

W rozmowie z motorsport-magazin odniósł się on nie tylko do swojej sprawy, ale również kwestii znacznie ważniejszych, zaprzeczając, jakoby Formula One Managment rozważała zostawienie FIA.

„Ludzie, który o tym mówią, nie mają bladego pojęcia o tych sprawach. Czy naprawdę wierzą, że duzi producenci stworzyliby własne mistrzostwa, nie mając żadnego regulatora nad sobą? Czy naprawdę chcieliby inwestować? Chodzi o to, by mieć przejrzyste zasady i kogoś, kto będzie je egzekwował” – mówi szef FIA.

„Chodzi o show i tu go mamy, ale z odpowiednim zarządzaniem, przepisami. Wiemy, kto je monitoruje i robi to sprawiedliwie. Zespoły zajmują się sobą i swoimi kierowcami” – dodaje ben Sulayem.

 

Uważa on, że w przeciwieństwie do wszystkich innych, FIA jest w Formule 1 z miłości do sportu.

„Wiecie, co jest dobre dla biznesu? Szczerość. Siadacie wspólnie, dyskutujecie, podpisujecie kontrakt. Każdy wie, jakie są jego zadania i obowiązi. Przejrzystość jest bardzo ważna. Nie mam nic przeciwko robieniu przez innych biznesów. Są ludzie, którzy są tu dla pieniędzy – wszyscy sponsorzy, partnerzy. Jeżeli inwestują, oczekują zwrotów. Nikt nie robi nic za darmo” – mówi ben Sulayem.

„Z FIA jest inaczej. Nie chodzi nam o zysk. Musimy jednak wspierać nasze finanse, oddać ludziom za pracę dla nas” – dodaje.

Źródło: motorsport-magazin.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi