KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
F1 Grand Prix of Abu Dhabi

To było nudne okno transferowe, ale za rok…

 

Po tym, jak Williams potwierdził swój skład na przyszły rok, zakończyło się jedno z najnudniejszych okienek transferowych w Formule 1. Przyszłoroczne powinno być ciekawsze.

Zespoły Formuły 1 zaczną sezon 2024 w takich samych składach, jak kończyły rok 2023. Już teraz jednak można myśleć o sezonie 2024, w którym kontrakty kończą się aż 14 kierowcom z obecnej stawki.

Jednym z ciekawszych miesc będzie z pewnością Red Bull, gdzie Sergio Perez przejedzie swój ostatni sezon. Kandydatów do zastąpienia Meksykanina będzie kilku, a najpoważniejszym będzie Daniel Ricciardo. Już teraz pojawiają się informacje, jakoby Australijczyk miał w swoim kontrakcie klauzulę, podwyższającą jego zarobki, gdyby w trakcie sezonu 2024 zastąpił Sergio Pereza. Wykluczyć nie można też kandydatury Liama Lawsona do Red Bulla.

Zaskoczenia raczej nie będzie w Ferrari. Już teraz plotkuje się, że zarówno Charles Leclerc jak i Carlos Sainz przedłużyli kontrakty. To bardzo prawdopodobny scenariusz.

 

W Astonie dożywotni kontrakt ma Lance Stroll. Będzie on trwał dopóki Lance`owi nie znudzi się jazda lub jego ojcu wystawianie przeciętnego kierowcy. Zespół już chce natomiast przedłużyć kontrakt z Fernando Alonso i Hiszpan może się na to zgodzić.

Kandydatów do zastępstwa Estebana Ocona czy Pierra Gasly w Alpine raczej nie widać. Chyba że któryś z nich zaliczy bardzo słaby start sezonu a w F2 nadal będzie błyszczał Jack Doohan. Zastanowić można się nad Theo Pourchaire. Francuz desperacko szuka miejsca w F1 i rodzimy zespół może być opcją.

Bardziej realne dla Pourchaire jest trafienie jednak do Saubera. Tam według mnie marnowane są dwa fotele i będę zaskoczony, jeżeli zostaną tam Valtteri Bottas i Guanyu Zhou. No chyba że zespół serio chce postawić wyłącznie na przetrwanie. W Hinwil spodziewałbym się jednak zmian.

W Haasie decyzje personalne należą do jednych z najdziwniejszych. Nie da się wykluczyć, że ekipa nadal będzie trzymała się Nico Hulkenberga i Kevina Magnussena. Szczerze mówiąc jednak, widziałbym minimum jedną zmianę.

 

To, co stanie się w AlphaTauri, a raczej Racing Bulls, będzie wypadkową działań w Red Bullu, ale wygląda na to, że Yuki Tsunoda może tam gościć jeszcze długo.

Jednym z gorętszych nazwisk na rynku transferowym może być Alex Albon. Mogą zainteresować się nim czołowe ekipy bo w Williamsie obecnie się marnuje. Jeżeli chodzi o Logana Sargeanta, to jeżeli zaliczy kolejny taki sezon jak obecny, to raczej nie zostanie w Williamsie.

Do tego wszystkiego dochodzi też Andretti Autosport. Ekipa chce wejść do F1 od 2025 roku, ale póki co zespoły i F1 robią jej pod górkę. Jeżeli to się jednak uda, to pewniakiem ma być Colton Herta, do którego może dojść doświadczony w F1 kierowca.

Aktualna długość kontraktów Formuły 1:
2028: Max Verstappen
2026: Oscar Piastri
2025: Lewis Hamilton, George Russell, Lando Norris
2024: Sergio Perez, Fernando Alonso, Charles Leclerc, Carlos Sainz, Esteban Ocon, Pierre Gasly, Valtteri Bottas, Guanyu Zhou, Kevin Magnussen, Nico Hulkenberg, Alex Albon, Logan Sargeant, Yuki Tsunoda, Daniel Ricciardo.

Reklama: Kupiłeś auto premium? Musisz to wiedzieć!

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi