KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Gerorge Russell f1

Russell chce zakazu dla członków zespołów

 

Nie tylko szefowie ekip, ale również kierowcy zwracają uwagę na przeładowany kalendarz Formuły 1 i troszczą się o zdrowie swoich współpracowników.

W sezonie 2023 mieliśmy 22 wyścigi, które w teorii miały być ułożone regionalnie by jak najmniej obciążać wszystkich, którzy podróżują na wyścigi. Ale to i tak było wielkie wyzwanie dla organizmów.

Kierowcy dość często łapali infekcje i pod koniec roku czuli duże zmęczenie. Dotknęło ono również jednego z młodszych w stawce, George Russella.

„W Las Vegas miałem dużą gorączkę, nie mogłem spać i czułem się fatalnie. Potem miałem ogromny kaszel, który towarzyszył mi podczas całego weekendu. Kasłałem na każdym okrążeniu, ale to powoduje problemy z oddychaniem. Gdy jesteś przypięty pasami, nie możesz złapać głębszego oddechu by odkasłać. Nieustannie więc pokasływałem. Byłem bardzo zadowolony, gdy zobaczyłem flagę w szachownicę” – mówił przewodniczący Grand Prix Drivers Association.

 

W przyszłym roku wyścigów ma być o dwa więcej – aż 24 co uczyni przyszłoroczny kalendarz rekordowym. Szefowie ekip od dawna mówią, że będą musieli podzielić pracowników swoich ekip na dwa zespoły, rotacyjnie jeżdżące na wyścigi.

Russell przyznaje, że bardziej niż o zdrowie kierowców, martwi się o innych członków zespołu.

„My kierowcy mamy najlepiej jeżeli chodzi o komfort podróży ze wszystkich w padoku. Mamy szczęście. Ale pozostali – mechanicy, inżynierowie i inni mają wciąż problemy ze zmianami stref czasowych. Ciało nie wie gdzie jest, je o różnych porach. Nocują w różnych hotelach, w innych środowiskach i klimatach. Ciało wciąż dostaje inne sygnały” – mówi Russell.

 

Przyznaje on, że toczą się rozmowy w sprawie zmian w systemie pracy członków ekipy i jest on ich zwolennikiem.

„Trwają dyskusje na temat przyszłego roku i regulacji dla personelu by członkowie zespołów nie mogli jechać w każdym wyścigu sezonu. Myślę, że to dobry pomysł” – mówi kierowca Mercedesa.

„To nie jest rozsądne dla 4000 osób by uczestniczyły w 24 wyścigach sezonu, zwłaszcza gdy popatrzymy na geografię i to, jak rozciągnięty jest kalendarz” – dodaje.

Źródło: racefans.net
fot. Mercedes F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi