KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

9cc3cb55-75a2-c30a-3506-fdd3e2e4f09f

Nowe wyzwania na horyzoncie!

 

Sezon 2023 zapisze się na długo w pamięci fanów zespołu Inter Europol Competition! Miniony rok przyniósł tak wiele pozytywów, że cały zespół z nadzieją patrzy teraz w przyszłość i czeka na kolejne wyzwania. Z okazji świąt Bożego Narodzenia i Nowego Roku 2024 składamy najlepsze życzenia wszystkim naszym przyjaciołom i rywalom!

Kierowcy na European Le Mans Series potwierdzeni

Niedawno potwierdzony został skład kierowców na nadchodzący sezon European Le Mans Series, który rozpocznie się w kwietniu. W serii pojawią się trzy samochody zespołu Inter Europol Competition – dwa prototypy Oreca LMP2 w klasie Pro oraz Ligier LMP3.

Testy na torze Daytona

 

Na początku grudnia zespół Inter Europol by PR1/Mathiasen Motorsports wziął udział w dwudniowych testach prototypu Oreca #52, którym jeździli Kuba Śmiechowski, Clément Novalak – który wcześniej testował z zespołem po finale sezonu FIA WEC w Bahrajnie – oraz Tom Dillmann, który dołączy do zespołu w European Le Mans Series w przyszłym roku.

 

W styczniu zespół powróci na tor Daytona, by wziąć udział w pierwszej rundzie serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship – wyścigu Rolex 24. Skład kierowców i kalendarz startów zostanie potwierdzony na początku stycznia.

Nowy w zespole – Tom Dillmann

 

Tom dołączy do zespołu obok Vlada Lomko i Sebastiana Alvareza na sezon 2024 za kierownicą prototypu Oreca klasy LMP2 #43. Francuz wniesie do zespołu ogromne doświadczenie zdobyte w wielu klasach i kategoriach wyścigowych. Niedawno odbył z zespołem testy na torze Daytona w ramach przygotowania do pierwszej rundy startowej amerykańskich mistrzostw IMSA WeatherTech SportsCar Championship.

Pytanie: Tom, witaj w zespole Inter Europol Competition. Opowiedz nam co robiłeś od czasu testów w Daytonie? Jak zamierzasz spędzić przerwę świąteczną?
Tom Dillmann: Dziękuję! Zaraz po testach w Daytonie pojechałem do rodzinnego regionu Alzacji we Francji, gdzie spędzę święta i Nowy Rok z bliskimi. Drugi tydzień stycznia upłynie pod znakiem treningów na symulatorze, w ramach przygotowań do pierwszych wyścigów Formuły E dla zespołu TCS Jaguar Racing. Potem będzie czas na trening prototypem LMP2 w symulatorze i podróż na Florydę.

 

P: Jesteś bardzo doświadczonym kierowcą wyścigowym – zdradź nam coś, czego możemy o Tobie nie wiedzieć?
TD: Jestem prawdziwym koneserem dobrej kuchni – smakoszem i kucharzem! Ponadto regularnie chodzę na mecze koszykówki. Gdy jestem w domu, lubię spędzać wolny czas z rodziną, zwłaszcza z moją dwuletnią córeczką. Podczas sezonu wyścigowego nie ma mnie w domu przez większość czasu, ale gdy się nie ścigam, staram się sam decydować o tym, jak spędzam czas i bardzo to sobie cenię.

P: Ścigałeś się w bardzo wielu różnych seriach – w Formule E, a także w klasach Hypercar czy GT. W tym roku twój kalendarz jest wypełniony wyścigami w klasie LMP2 w barwach IEC. Dlaczego dołączyłeś do zespołu? Jakich wyzwań oczekujesz w nadchodzącym sezonie?
TD: Od roku 2016, gdy zdobyłem tytuł w Formule V8 3,5, ścigałem się w wielu profesjonalnych seriach – w Formule E, w klasie LMP1 i Hypercar, czy w Super Formule, ale nigdy w czołowych zespołach. Pomimo to, zdobyłem wiele cennych doświadczeń. To nietypowa ścieżka kariery, którą przebyło chyba niewielu kierowców. Odejście z klasy Hypercar po wyścigu Le Mans było dobrą decyzją. LMP2 to świetna kategoria. Jestem bardzo podekscytowany perspektywą sezonu w zespole IEC. To fantastyczne uczucie – jechać na każdy weekend z szansami na miejsce w ścisłej czołówce.

P: Zaliczyłeś testy z zespołem na torze Daytona w ramach projektu IMSA z PR1. Opowiedz nam o tym torze. Czego oczekujesz od prototypu Oreca 07?
TD: Przede wszystkim muszę powiedzieć, że IMSA to fantastyczna seria, a jazda na legendarnym torze Daytona była wspaniałym doświadczeniem. Wielkie wrażenie robi pochylenie zakrętów i ogromne trybuny, zupełnie inna jest aranżacja garaży i stanowisk postojowych, a sam tor sprawił na mnie wrażenie trochę old-schoolowego. Testy przebiegły bez problemów. Starałem się zapamiętać jak najwięcej zasad dotyczących ścigania i zachowania na torze. Wygląda na to, że jesteśmy konkurencyjni. Zespół spisał się bardzo dobrze. Wygląda to naprawdę obiecująco.

P: Sezon ELMS to nieco bardzo odległa kwestia. Co wiesz o swoich kolegach w załodze?
TD: Spędziłem dotychczas tylko jeden dzień z Sebastianem, więc czekam z ekscytacją by poznać go lepiej. Z Vladem znamy się od dawna – poznaliśmy się, gdy jeździł dla Motopark Academy, gdzie jestem trenerem młodych kierowców od 2011 roku. Trenowaliśmy razem w symulatorze w ramach jego przygotowań do LMP2, a teraz będziemy w jednym zespole!

P: I ostatnie pytanie – gdybyś mógł zmienić jedną rzecz w nadchodzącym sezonie 2024, co by to było?
TD: Jeszcze więcej wyścigów!

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi