KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
autosport awards zdjecie

Nagrody Autosportu przyznane. Norris, Verstappen i rywal Kucharczyka nagrodzeni

 

W niedzielę odbyła się coroczna gala Autosport Awards, na której nagrodzono m.in. kierowców Formuły 1. Wyborów dokonywało jury oraz czytelnicy.

W głosowaniu czytelników sporo było poza brytyjskich akcentów. Najlepszym autem roku okazał się bolid Red Bulla na sezon 2023 i pokonał on Hypercar Ferrari 499P, Jaguara I-Type 6 Formuł E oraz Toyotę GR Yaris Rally1.

Brytyjskim kierowcą roku został Lando Norris, pokonując m.in. George Russella i Lewisa Hamiltona. Tytuł debiutanta roku trafił do jego partnera z ekipy. Oscar Piastri wyprzedził Logana Sargeanta, Liama Lawsona i Gabriela Bortoleto.

Oto zwycięzcy kategorii, w których głosowali czytelnicy Autosportu:
Najlepszy samochód 2023 roku: Red Bull RB19
Najlepszy międzynarodowy kierowca wyścigowy: Max Verstappen
Najlepszy międzynarodowy kierowca rajdowy: Kalle Rovanpera
Najlepszy brytyjski kierowca: Lando Norris
Debiutant roku: Oscar Piastri

 

O pozostałych nagrodach decydowało jury. W jego skład wchodzili wiceprezes British Racing Drivers Club i były kierowca F1 Derek Warwick, czterokrotny mistrz IndyCar Dario Franchitti, designer Mark Williams, inżynier Leena Gade, kierowca rozwojowy Astona Martina Darren Turner, szef zespołów GT Andrew Kirkaldy, kierowca Alexander Sims, komentator Ian Titchmarsh oraz redaktor naczelny Autosportu, Kevin Turner. Gościnnie w panelu sędziów uczestniczył też Johnny Herbert.

Momentem roku uznano zwycięstwo Ferrari w 24h Le Mans, które wyprzedziło pierwszą wygraną Josefa Newgardena w Indy500 czy serię zwycięstw Maxa Verstappena w F1.

Bardzo ważną nagrodą było wyróżnienie dla Najlepszego Młodego Brytyjskiego kierowcy. Zdobył je rywal Tymka Kucharczyka z GB3 Championship, Joseph Loake. Oprócz 200 tys. funtów otrzyma on też test w bolidzie Formuły 1 Astona Martina.

Oto wybory jury:

 

Moment roku: Zwycięstwo Ferrari w 24h Le Mans
Promotor roku: Silverstone
John Bolster Award za doskonałość techniczną: Christian Horner
Najlepszy młody brytyjski kierowca: Joseph Loake
Najlepszy brytyjski kierowca ścigający się w Wielkiej Brytanii: Freddie Slater
Autosport Williams Engineer of the Future Award: David Crespo

Autosport’s Pioneering and Innovation Award otrzymała Toyota za ich pracę nad napędem wodorowym w motorsporcie.

Złoty Medal Autosportu otrzymał trzykrotny mistrz świata Formuły 1, Sir Jackie Stewart. Obecny regularnie w padoku 84-latek osobiście odebrał nagrodę.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi