W sezonie 2024 Formuła 1 zagości na połowie torów, na których może. Obecnie najwyższą homologację ma tylko 49 obiektów na świecie.
FIA prowadzi kategoryzację obiektów wyścigowych, przyznając poszczególne stopnie, zgodnie z ich nowoczesnością, bezpieczeństwem oraz przydatnością do obecnych wymogów Formuły 1.
Najwyższą kategorię – Grade A – ma obecnie 48 obiektów. W przypadku niektórych torów taką homologację ma nawet kilka jego wersji. Paul Ricard ma 5 takich wersji, Bahrajn 4, a Aragon 2. Na liście jest mniej niż 10 torów ulicznych.
Tory z najwyższą licencją znajdują się w 34 krajach. Na liście FIA znajduje się tylko jeden włoski tor – Monza. Zapewne licencja Imoli wygasła i jeszcze nie została odnowiona.
Co ciekawe, w listopadzie licencja wygasła torowi Istambul Park, ale raczej nie miał problemów w z jej przedłużeniem. W przyszłym roku wygasają one kilku obiektom. Mowa między innymi o torach Yas Marina, Sochi, Aragon, Interlagos, Jeddah czy Hungaroring.
Poniżej znajdziecie listę kategoryzacyjną torów FIA: