KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
MOT_TEST_SR-7690

Gładysz pojedzie w Hiszpańskiej F4 w mistrzowskiej ekipie!

 

Maciej Gładysz będzie w sezonie 2024 kierowcą ekipy MP Motorsport w Hiszpańskiej Formule 4. Zespół ten jest aktualnym mistrzem serii.

Od jakiegoś czasu wiemy, że Maciej Gładysz będzie w sezonie 2024 jeździł w Hiszpańskiej Formule 4, ale nie znaliśmy jego zespołu. Aż do dziś. Okazuje się, że trafi on do najlepszego zespołu serii.

„Jestem zachwycony, mogąc dołączyć do MP Motorsport na mój pierwszy sezon po kartingu. Są bardzo mocnym zespołem single – seaterów, który wygrywał na każdym etapie, na którym rywalizował. Bardzo konkurencyjna Hiszpańska Formuła 4 jest perfekcyjnym miejscem na rozpoczęcie mojej podróży na drodze do Formuły 1, zwłaszcza biorąc pod uwagę mocną formę MP w Hiszpanii na przestrzeni lat. Nie mogę doczekać się pracy z nimi i tworzenia mocnej więzi pomiędzy zespołem a kierowcą, która pozwoli na kontynuowanie zwycięskiej passy w mistrzostwach” – mówi Maciej Gładysz.

„Jesteśmy podekscytowani, że możemy ogłosić Macieja naszym kierowcą na początku przerwy zimowej. Współpraca z młodym kierowcą jego kalibru w Hiszpańskiej Formule 4 napełnia nas pewnością siebie przed nowym sezonem. Maciej był niesamowity w gokartach i teraz naszym zadaniem jest przekształcenie jego wielkiego talentu w mocne rezultaty w single seaterach. Biorąc pod uwagę jego dojrzałość i otwartość, jestem pewien, że będziemy w stanie założyć ambitne cele na przyszły rok” – skomentował Sander Dorsman, szef MP Motorsport.

 

Maciej to zawodnik Akademii Orlen Team, pochodzi z wyścigowej rodziny – jego dziadek startował w rajdach, a ojciec Adam był kilkukrotnym mistrzem Polski serii wyścigowych.

W swoim komunikacie medialnym MP Motorsport wylicza sukcesy Gładysza, który w drugim roku startów kartingowych został mistrzem Polski. Po rozpoczęciu startów zagranicą, szybko sięgnął szczytu, zajmując 2. miejsce w WSK Super Masters Series, zdobywając jednocześnie swój drugi tytuł krajowy. Po podpisaniu kontraktu fabrycznego w 2020 roku wygrał WSK Open Cup w kategorii Mini i zajął 3. miejsce w Trofeo Andrea Margutti. Potem przeszedł do kategorii OK Junior, zdobywając w niej tytuł w FIA Karting Academy Trophy. W 2022 roku zajął 2. miejsce w Kartingowych Mistrzostwach Świata oraz 2. w WSK Euro Series.

W tym roku kierowca z Tarnowa zakończył swoje kartingowe starty, a po nich zabrał się za intensywny program testowy w bolidzie Formuły 4. Kierowca zaliczył też dwa bardzo ważne obozy testowe. Pierwszym był camp Ferrari Driver Academy, a drugim finał Richard Mille Young Talent Programme.

 

Gładysz będzie jednym z dwóch Polaków w Hiszpańskiej Formule 4. Drugim będzie Jan Przyrowski, który pojedzie w ekipie Camposa.

Starty w Hiszpańskiej Formule 4 nie będą jedynymi w przyszłym roku dla Gładysza.

„Planem jest też jazda w całym sezonie Winter Series. Ta seria mocno się rozwija, przed rokiem ścigał się tam Kacper Sztuka, więc spodziewam się wysokiego poziomu. Dużo teamów z różnych państw będzie tam startować. Oprócz Hiszpanii planuję też dwa lub trzy wyścigi we włoskiej F4. Zobaczymy, jak ułoży się rok” – mówi Maciek.

fot. Dutch Photo Agency

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi