KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of United States - Sprint

Zespoły rozmawiają o zmianach w sprintach

 

Po Grand Prix Brazylii wróciły rozważania dotyczące atrakcyjności weekendów wyścigowych Formuły 1 ze sprintami. Rozważane są spore zmiany.

Kwestia obecności i atrakcyjności sprintów w Formule 1 jest jednym z częstszych rozmów kibiców i kierowców. Format, który narodził się w 2021 roku mocno ewoluował od tamtego czasu i stał się niemal odrenym bytem od tradycyjnych wyścigów.

Nadal jednak sprinty bywają nudne – tak jak w Grand Prix USA. Podważa się również wpływ parku zamkniętego na dalszą część rywalizacji, a zespoły mocno troszczą się o koszty.

Jedną z najczęstszych propozycji jest przeniesienie kwalifikacji do sprintów na piątek – po jednym treningu – i rozgrywanie sprintów w sobotę rano, tak by potem skupić się już tylko na kwalifikacjach i głównym wyścig.

 

W ubiegłym tygodniu dyskutowano o nowych pomysłach podczas spotkania Sporting Advisory Committee.

„To prawda, rozmawiamy ze Stefano Domenicalim. To jego decyzja, ale kiedy możesz zrobić Sprint Shootout, a potem drugie kwalifikacje do wyścigu jest łatwiej. To kreowałoby mniejsze zamieszanie” – przyznaje Toto Wolff, szef Mercedesa.

„Sprint pojawił się z jednego powodu: dla fanów. Z technicznego punktu widzenia, powoduje on u nas duży ból głowy. Samochód ląduje w parku zamkniętym po jednym treningu i nie jest latwo. Ale z komercyjnego punktu widzenia oraz z perspektywy kibiców, myślę, że są elementy, które są ekscytujące. Potrzeba jednak lepszego dopasowania. Już sporo się zmieniło, ale można zrobić więcej” – dodaje dyrektor wydajnościowy Astona Martina, Tom McCullough.

 

„Nawet mój tata, który rozumie i śledzi Formułę 1, czasem pyta się mnie, czy piątkowe kwalifikacje są do głównego wyścigu. Myślę, że jeżeli ktoś na jego poziomie zadaje takie pytania, to fani również mogą się gubić. Naszym zadaniem jest to uprościć, sprawić, że będzie bardziej zrozumiałe i nadal ekscytujące z powodu dwóch wyścigów” – dodaje McCullough.

Dyrektor sportowy Ferrari Diego Ioverno zauważa jednak, że przesunięcie wyścigu sprinterskiego na sobotni poranek może spowodować duże problemy dla zespołów.

„Jeżeli to zrobimy, to musimy upewnić się, że damy zespołom odpowiednio dużo czasu na reagowanie w razie problemów itp. Oprócz tej, są również inne opcje na stole. Będziemy pracować w wspólnie ponieważ wszyscy mamy ten sam cel – zrobić to jak najlepiej dla kibiców” – dodaje Ioverno.

Źródło: f1i.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi