KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
IMO_F3_DL-1715

Sztuka: „Mój deadline minął kilka tygodni temu”

 

W długiej i ciekawej rozmowie z Mateuszem Ligęzą z Radia Zet, Kacper Sztuka opowiedział o swoich obecnych staraniach o przygotowanie budżetu na starty w F3 oraz ewentualnych wyzwaniach, jakie go czekają.

Kacper kilka tygodni temu świętował mistrzostwo Włoskiej Formuły 4. Polak w międzyczasie zaliczył już testy Formuły 3 z ekipą MP Motorsport. Właśnie w starty w tej serii celuje Sztuka w przyszłym roku.

„Regulamin zabrania nawet, abym jako mistrz Formuły 4 startował nadal w tych bolidach więc naturalnym krokiem jest albo Formuła 3 albo Formuła Regionalna, którą ja jednak chcę ominąć. Już w tym sezonie planowaliśmy FIA F3, mieliśmy propozycję od bardzo dobrych ekip, ale zabrakło budżetu. Uznaliśmy, że lepiej jechać z dobrym zespołem w Formule 4 niż ze średnim w Formule Regionalnej czy Formule 3. W tym roku jesteśmy już dużo bliżej uzbierania budżetu” – mówi Kacper.

Przyznaje on, że jest bliżej niż dalej do zebrania całości wymaganej kwoty – 1,5 mln euro.

 

„Idzie to w dobrą stronę, ale jeszcze sporo brakuje. Po mistrzostwie Włoskiej Formuły 4 jest pozytywny odzew, choć nie przełożył się jeszcze na konkretne wsparcie. Szczerze mówiąc, deadline na podjęcie decyzji i podpisanie umowy minął kilka tygodni temu. Zespoły – widząc moje wyniki – zdecydowały się trzymać mi miejsce. Myślę, że w listopadzie lub grudniu powinno być jakieś ogłoszenie. Mam nadzieję, że uda się to spiąć szybko” – mówi Sztuka.

Jakie są jego wrażenia po przejechaniu testów bolidem Formuły 3?

„Jest to straszna różnica. Najbardziej czuć tę moc, przeskok ze 180 do 380 koni mechanicznych. W F4 trzeba było dbać o tę prędkość, tu wygląda tu nieco inaczej – zawsze jest zapas mocy pod nogą. Trzeba też mocniej hamować z czym miałem pewien problem bo jednak wycisnąć ponad 200 barów nie jest łatwo. W zakrętach było więcej przyczepności, większe przeciążenia. To cięższy sprzęt, trudniejsze auto do prowadzenia” – powiedział Kacper.

Jak zespół ocenił jego pracę?

 

„Po pierwszym dniu usłyszałem, że wykonałem dobrą robotę, poprawiałem się w każdej z sesji. Drugiego dnia było jeszcze lepiej, byłem w stanie wykręcić konkurencyjne czasy, w pewnym momencie byłem najszybszym kierowcą zespołu” – wspomina Sztuka.

„Dla mnie ważne jest, że podczas testów był Franco Colapinto, który będzie jeździł w MP Motorsport w F2. Był on tam w roli trenera i patrząc na moje wyniki i na moją telemetrię był zdziwiony, że to mój pierwszy raz w aucie F3” – dodaje.

Nie zabrakło też pytania o Roberta Kubicę.

„Oczywiście dla nas jako polskich kierowców, juniorów, Robert jest wzorem do naśladowania i wzorem, wyznacznikiem. Jest jedynym Polakiem, który wszedł do Formuły 1, był i jest znakomitym kierowcą. Bardzo szkoda wypadku, wiemy co się po nim stało, ale gdyby nie to, byłby w stanie spokojnie walczyć o mistrzostwo świata F1” – odparł mistrz Włoskiej F4.

 

„Spotkaliśmy się w 2020 roku na zawodach kartingowych, on wtedy prowadził Tymka Kucharczyka. Już wtedy przekazał mi cenne wskazówki na temat tego, co mogłem zrobić lepiej w wyścigu. To było bardzo ważne spotkanie” – dodaje Sztuka.

Jeżeli już uda się dostać do F3, jak widzi dalej swoją przyszłość? Kacper odpowiada dając znak, że mierzy wysoko.

„Może się okazać, że będę potrzebował dwóch lat w F3 ponieważ pierwszy rok w F3 może być trudny. Jeśli wszystko dobrze się ułoży, będziemy w stanie rywalizować z najlepszymi. Spędzenie po jednym roku w Formule 3 i Formule 2 będzie czymś niesamowitym. Byłby to optymalny scenariusz, którym poszedł Oscar Piastri i jakbym mógł to powtórzyć to byłoby niesamowite”.

Kacper mówi, że jeżeli chodzi o obecną F1, jest raczej „team Verstappen”, ale żartuje, że „nie lubi żadnego kierowcy F1 bo każdy zajmuje jego fotel”.

 

Odpowiedzi na więcej pytań – m.in. możliwość dostania się do akademii zespołu F1 czy kontakcie ze współwłaścicielem jego zespołu, Ralfem Schumacherem poznacie oglądając cały wywiad poniżej:

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi