KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

large-2022 Brazilian Grand Prix - Thursday

Statystyki przed GP Brazylii 2023 F1



Kto wygrywał na Interlagos najczęściej? Jak ważna jest tu pozycja startowa? Zapraszam do zapoznania się z porcją statystyk przed GP Brazylii 2023.

O torze i wyścigu

Długość okrążenia: 4.309 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig główny: 71
Dystans wyścigu głównego: 305.909 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig sprinterski: 24
Lata budowy: 1938-1940
Kierunek jazdy: przeciwny do wskazówek zegara.
Najdłuższa prosta: 1394 km
Liczba zakrętów: 15
Różnica poziomów: 43,0 m
Poziom stosowanego docisku: wysoki
Zużycie opon: niskie
Jazda z pełnym gazem: 60% okrążenia
Mieszanki opon przygotowane przez Pirelli: C2, C3, C4
Prędkość maksymalna: 310 km/h
Strefy DRS: prosta startowa, prosta Reta Oposta
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:10.540, Valtteri Bottas, Mercedes AMG W09 EQ Power+, 2018
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1’07”281, Lewis Hamilton, Mercedes AMG W09 EQ Power+, 2018
50 Grand Prix Brazylii Formuły 1 / 2 Grand Prix Sao Paulo Formuły 1
39x Interlagos
10x Jacarepagua



Czysto technicznie, wyścig na torze Interlagos będzie, podobnie jak przed rokiem, zawodami o Grand Prix Sao Paulo, ale statystyki dotyczą wszystkich wyścigów F1 rozegranych w Brazylii.

Liczba pole position (Brazylia, kierowca):
1. A.Senna 6
2. M.Hakkinen 3
3. F.Massa 3
4. R.Barrichello 3
5. L.Hamilton 3
6. J.Hunt 2
7. D.Hill 2
8. S.Vettel 2
9. N.Rosberg 2
10. R.Peterson 2
11. A.Prost 2
12. N.Mansell 2
13. V.Bottas 2
14. J.Jarier 1
15. J.Laffite 1
16. J.Jabouille 1
17. J.Villeneuve 1
18. M.Schumacher 1
19. J.Montoya 1
20. F.Alonso 1
21. N.Hulkenberg 1
22. E.Fittipaldi 1
23. K.Rosberg 1
24. N.Piquet 1
25. E.De Angelis 1
26. M.Alboreto 1
27. M.Verstappen 1
28. K. Magnussen 1

Liczba pole position (Interlagos, kierowca):
1. A.Senna 3
2. M.Hakkinen 3
3. F.Massa 3
4. R.Barrichello 3
5. L.Hamilton 3
6. J.Hunt 2
7. D.Hill 2
8. S.Vettel 2
9. N.Rosberg 2
10. V.Bottas 1
11. E.Fittipaldi 1
12. J.Jarier 1
13. J.Laffite 1
14. J.Jaboule 1
15. N.Mansell 1
16. A.Prost 1
17. J.Villeneuve 1
18. M.Schumacher 1
19. J.Montoya 1
20. F.Alonso 1
21. N.Hulkenberg 1
22. R.Peterson 1
27. M.Verstappen 1
28. K. Magnussen

Liczba pole position (Brazylia, zespół):
1. McLaren 11
2. Williams 10
3. Ferrari 7
4. Mercedes 6
5. Lotus 4
6. Red Bull 3
7. Renault 2
8. Shadow 1
9. Ligier 1
10. Brawn GP 1
11. Brabham 1
12. Haas 1



Liczba pole position (Interlagos, zespół):
1. McLaren 9
2. Williams 8
3. Ferrari 6
4. Mercedes 6
5. Red Bull 2
6. Renault 2
7. Lotus 1
8. Shadow 1
9. Ligier 1
10. Brawn GP 1
11. Haas 1

Liczba pole position (Brazylia, dostawca silnika):
1. Renault 13
2. Mercedes 11
3. Ford Cosworth 9
4. Ferrari 8
5. Honda 6
6. BMW 1
7. Cosworth 1

Liczba pole position (Interlagos, dostawca silnika):
1. Renault 10
2. Mercedes 10
3. Ferrari 7
4. Ford Cosworth 6
5. Honda 3
6. BMW 1
7. Cosworth 1

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo (Interlagos):
Poz. L. zw %/L.zw GP
1. 16 (40.11)
2. 13 (34.21)
3. 4 (9,00)
6. 3 (7.89)
5. 1 (2.63)
8. 1 (2.63)
10. 1 (2.63)



Liczba zwycięstw w wyścigu (Brazylia, kierowca):
1. A.Prost 6
2. M.Schumacher 4
3. S.Vettel 3
4. C.Reutemann 3
5. L.Hamilton 3
6. A.Senna 2
7. M.Hakkinen 2
8. J.Montoya 2
9. F.Massa 2
10. M.Webber 2
11. N.Rosberg 2
12. E.Fittopaldi 2
13. N.Piquet 2
14. N.Mansell 2
15. C.Pace 1
16. N.Lauda 1
17. J.Laffite 1
18. R.Arnoux 1
19. D.Hill 1
20. J.Villeneuve 1
21. D.Coulthard 1
22. G.Fisichella 1
23. K.Raikkonen 1
24. J.Button 1
25. M.Verstappen 1
26. G. Russell

Liczba zwycięstw w wyścigu (Interlagos, kierowca):
1. M.Schumacher 4
2. S.Vettel 3
3. L.Hamilton 3
4. A.Senna 2
5. M.Hakkinen 2
6. J.Montoya 2
7. F.Massa 2
8. M.Webber 2
9. N.Rosberg 2
10. E.Fittipaldi 2
11. C.Pace 1
12. N.Lauda 1
13. C.Reutemann 1
14. J.Laffite 1
15. R.Arnoux 1
16. A.Prost 1
17. N.Mansell 1
18. D.Hill 1
19. J.Villeneuve 1
20. D.Coulthard 1
21. G.Fisichella 1
22. K.Raikkonen 1
23. J.Button 1
24. M.Verstappen 1
25. G. Russell

Liczba zwycięstw w wyścigu (Brazylia, zespół):
1. McLaren 12
2. Ferrari 11
3. Williams 6
4. Mercedes 6
5. Red Bull 5
6. Benetton 2
7. Brabham 2
8. Lotus 1
9. Ligier 1
10. Renault 1
11. Jordan 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (Interlagos, zespół):
1. Ferrari 9
2. McLaren 8
3. Mercedes 6
4. Red Bull 5
5. Williams 4
6. Benetton 2
7. Lotus 1
8. Brabham 1
9. Ligier 1
10. Renault 1
11. Jordan 1



Liczba zwycięstw w wyścig (Brazylia, dostawca silników):
1. Ferrari 11
2. Mercedes 11
3. Renault 10
4. Ford Cosworth 8
5. Honda 4
5. TAG Porsche 3
6. BMW 2

Liczba zwycięstw w wyścig (Interlagos, dostawca silników):
1. Mercedes 11
2. Ferrari 9
3. Renault 9
4. Ford Cosworth 7
5. Honda 2
6. BMW 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (Brazylia, kierowca):
1. M.Schumacher 5
2. L.Hamilton 4
3. M.Webber 3
4. A.Prost 3
5. N.Piquet 3
4. J.Jarier 2
5. M.Hakkinen 2
6. J.Montoya 2
7. K.Raikkonen 2
8. M.Verstappen 2
9. G.Berger 2
10. R.Patrese 2
11. V.Bottas 2
12. D.Hulme 1
13. C.Regazzoni 1
14. J.Hunt 1
15. J.Laffite 1
16. R.Arnoux 1
17. N.Mansell 1
18. D.Hill 1
19. J.Villeneuve 1
20. R.Schumacher 1
21. R.Barrichello 1
22. F.Massa 1
23. E.Fittipaldi 1
24. C.Reutemann 1
25. M.Surer 1
26. S.Perez 1
27. G. Russell

Najszybsze okrążenia w wyścigu (Interlagos, kierowca):
1. M.Schumacher 5
2. L.Hamilton 4
3. M.Webber 3
4. J.Jarier 2
5. M.Hakkinen 2
6. J.Montoya 2
7. K.Raikkonen 2
8. M.Verstappen 2
9. V.Bottas 2
10. D.Hulme 1
11. C.Regazzoni 1
12. J.Hunt 1
13. J.Laffite 1
14. R.Arnoux 1
15. G.Berger 1
16. N.Mansell 1
17. R.Patrese 1
18. D.Hill 1
19. J.Villeneuve 1
20. R.Schumacher 1
21. R.Barrichello 1
22. F.Massa 1
23. E.Fittipaldi 1
24. S.Perez 1
25. G. Russell



Najszybsze okrążenia w wyścigu (Brazylia, zespoły):
1. McLaren 10
2. Williams 10
3. Ferrari 8
4. Red Bull 6
5. Mercedes 5
6. Benetton 3
7. Shadow 2
8. Renault 2
9. Lotus 1
10. Ligier 1
11. Brabham 1
12. Ensign 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (Interlagos, zespoły):
1. McLaren 8
2. Williams 7
3. Ferrari 6
4. Red Bull 6
5. Mercedes 5
6. Benetton 3
7. Shadow 2
8. Lotus 1
9. Ligier 1
10. Renault 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (Brazylia, dostawcy silników):
1. Renault 11
2. Mercedes 10
3. Ford Cosworth 8
4. Ferrari 8
5. BMW 4
6. TAG Heuer 4
7. Honda 4

Najszybsze okrążenia w wyścigu (Interlagos, dostawcy silników):
1. Mercedes 10
2. Renault 9
3. Ford Cosworth 7
4. Ferrari 6
5. BMW 3
6. TAG Heuer 2
7. Honda 2



Obecność na podium (Brazylia, kierowca):
1. M.Schumacher 10
2. F.Alonso 8
3. K.Raikkonen 7
4. A.Prost 7
5. L.Hamilton 7
6. S.Vettel 5
7. F.Massa 5
8. G.Berger 5
9. D.Coulthard 4
10. M.Webber 4
11. N.Piquet 4
12. E.Fittipaldi 4
13. A.Senna 4
14. N.Lauda 4
15. C.Reutemann 4
16. M.Verstappen 4 3
17. J.Button 3
18. N.Rosberg 3
19. R.Patrese 3
20. E.De Angelis 3
21. N.Mansell 3
22. D.Hill 3
23. P.Depailler 2
24. J.Alesi 2
25. M.Hakkinen 2
26. H.Frentzen 2
27. G.Fisichella 2
28. J.Montoya 2
29. J.Laffite 2
30. A.Jones 2
31. V.Bottas 2
32. J.Stewart 1
33. J.Ickx 1
34. C.Regazzoni 1
35. C.Pace 1
36. J.Mass 1
37. T.Pryce 1
38. J.Hunt 1
39. R.Arnoux 1
40. J.Villeneuve 1
41. O.Panis 1
42. N.Heidfeld 1
43. R.Schumacher 1
44. R.Barrichello 1
45. R.Kubica 1
46. D.Hulme 1
47. K.Rosberg 1
48. J.Watson 1
49. M.Alboreto 1
50. M.Gugulemin 1
51. S.Johansson 1
52. P.Gasly 1
53. C.Sainz Jr. 2
54. G. Russell 1

Obecność na podium (Interlagos, kierowca):
1. M.Schumacher 10
2. F.Alonso 8
3. K.Raikkonen 7
4. L.Hamilton 7
5. S.Vettel 5
6. F.Massa 5
7. G.Berger 4
8. D.Coulthard 4
9. M.Webber 4
10. M.Verstappen 4
11. A.Senna 3
12. D.Hill 3
13. J.Button 3
14. N.Rosberg 3
15. E.Fittipaldi 3
16. P.Depailler 2
17. C.Reutemann 2
18. R.Patrese 2
19. J.Alesi 2
20. M.Hakkinen 2
21. H.Frentzen 2
22. G.Fisichella 2
23. J.Montoya 2
24. N.Lauda 2
25. V.Bottas 1
26. J.Stewart 1
27. J.Ickx 1
28. C.Regazzoni 1
29. C.Pace 1
30. J.Mass 1
31. T.Pryce 1
32. J.Hunt 1
33. J.Laffite 1
34. R.Arnoux 1
35. E.De Angelis 1
36. A.Jones 1
37. A.Prost 1
38. N.Mansell 1
39. J.Villeneuve 1
40. O.Panis 1
41. N.Heidfeld 1
42. R.Schumacher 1
43. R.Barrichello 1
44. R.Kubica 1
45. D.Hulme 1
46. P.Gasly 1
47. C.Sainz Jr. 2
48. G. Russell

Obecność na podium (Brazylia, zespoły):
1. McLaren 32
2. Ferrari 32
3. Williams 17
4. Mercedes 12
5. Red Bull 11
6. Lotus 9
7. Benetton 7
8. Renault 6
9. Jordan 3
10. Brabham 3
11. Ligier 3
12. Tyrrel 2
13. Copersucar 1
13. Shadow 1
14. Prost 1
15. Sauber 1
16. Honda 1
17. BMW Sauber 1
18. Arrows 1
19. March 1
20. Toro Rosso 1

Obecność na podium (Interlagos, zespoły):
1. Ferrari 28
2. McLaren 24
3. Williams 12
4. Mercedes 12
5. Red Bull 11
6. Benetton 7
7. Renault 5
8. Lotus 4
9. Jordan 3
10. Tyrrell 2
11. Ligier 2
12. Brabham 1
13. Shadow 1
14. Prost 1
15. Sauber 1
16. Honda 1
17. BMW Sauber 1
18. Toro Rosso 1



Obecność na podium (Brazylia, dostawcy silnika):
1. Ferrari 32
2. Renault 29
3. Ford Cosworth 28
4. Mercedes 26
5. Honda 14
6. TAG Heuer 6
7. Mugen Honda 3
8. BMW 3
9. Playlife 1
10. Petronas 1
11. Alfa Romeo 1
12. Judd 1

Obecność na podium (Interlagos, dostawcy silnika):
1. Ferrari 28
2. Mercedes 26
3. Renault 24
4. Ford Cosworth 21
5. Honda 8
6. Mugen Honda 3
7. BMW 3
8. TAG Heuer 2
9. Playlife 1
10. Petronas 1

Piotr Ciesielski

Źródło: własne, racefans.net, statsf1.com

Reklama: Raúl González Blanco: Legenda Realu Madryt i reprezentacji Hiszpanii



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum