KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP 

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski

GP Emilii - Romanii

Wyniki

Sainz testy 23

Sainz oskarża Russella i Gasliego o nieczyste zagrywki

 

Carlos Sainz mówi, że stracił szansę na dobry wynik w kwalifikacjach za sprawą rywali, którzy zachowywali się niezbyt fair.

Sainz ruszy do dzisiejszego wyścigu z 16. miejsca. Hiszpan odpadł w Q1 i miał pretensje do zawodników jadących przed nim, którzy mieli specjalnie tworzyć mu brudne powietrze by tracił docisk aerodynamiczny.

“To zdradliwe. Były dziś niektóre auta… Między nami, kierowcami wiadomo, że jeżeli przejeżdżasz zakręt 2 sekundy przed innym samochodem to sprawisz, że straci on 1-2 dziesiąte w tym zakręcie przez brudne powietrze. I widziałem niektórych, którzy trochę sobie z tym pogrywali w ten weekend” – mówi Hiszpan.

Wskazywał on na George Russella oraz Pierra Gasly, którzy jechali przed nim w kwalifikacjach.

 

“Kiedy jesteśmy bardzo blisko w Q1 i Q2, widzimy ludzi, którzy specjalnie dają ci brudne powietrze w niektórych zakrętach, sprawiając, że traci się czas. Nie uznaje się tego za blokowanie bo nie trzeba odpuścić. Wiadomo jednak, że się na tym traci. Jadąc na końcu, przejechałem praktycznie wszystkie sektory za innymi autami i w każdym zakręcie traciłem po 1 – 2 dziesiąte” – dodaje Sainz.

Sainz zauważa jednak, że nie tylko on pada ofiarą tego typu zagrywek i trzeba umieć się przed nimi bronić – a Ferrari o to nie zadbało.

“Myślę, że wszyscy tak robią. Chodzi o to, by być w pozycji na torze, która sprawi, że na tym nie ucierpisz” – stwierdził Carlos.

Sainz nie sądzi, aby na jego słaby wynik w kwalifikacjach miał wpływ wypadek w 2. treningu.

 

“Szczerze mówiąc, nie martwiłem się o tym. Nikt sobie raczej nie pojeździł w piątek. W kwalifikacjach z jakiegoś powodu opony miękkie były bardzo trudne do współpracy. Potrzebowaliśmy perfekcyjnych okrążeń w Q1 i Q2, a tych nie było” – mówi kierowca Ferrari.

Pochwalił on organizatorów za sprawne usunięcie wyboju w zakręcie numer 3, który był sprawcą jego wypadku. Jakie nadzieje przed wyścigiem ma Sainz?

“Mam nadzieję, że będzie lepiej. Z jakiegoś powodu mamy tu problem z oponami, ale długie przejazdy nie były złe. Wiemy, co musimy zrobić w niedzielę i zobaczymy czy uda się przebić do punktów” – mówi Hiszpan.

Źródło: motorsport.com
fot. Scuderia Ferrari Press Office

Reklama: W sklepie, restauracji, hotelu – muzyka bez ZAiKS

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Emilii - Romanii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 16 maja:
godz. 13:30 – 1. trening
godz. 17:00 – 2. trening

Sobota, 17 maja:
godz. 12:30 – 3. trening
godz. 16:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 18 maja:
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi