KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras

Harmonogramy WEC, F3, F1 I FWS

Szczegółowy harmonogram GP Bahrajnu

blank
Daniel Ricciardo, Christian Horner

Ricciardo nie przyjął prawie 100% podwyżki od Red Bulla. Po latach przyznał rację Hornerowi

 

Niezwykle ciekawe kulisy odejścia Daniela Ricciardo z Red Bulla opowiedział w podcaście „eff won with DRS” Christian Horner.

Odejście Daniela Ricciardo z Red Bulla było dużym szokiem. Kierowca, który wygrał 7 wyścigów dla Red Bulla i jako jedyny – jak się później okazało – był w stanie nawiązać walkę z Maxem Verstappenm, zdecydował się nie być tylko „pomocnikiem” i zostać liderem aspirującej ekipy.

„W 2018 roku na początku roku przedłużyliśmy kontrakt z Maxem. Daniel w tym czasie nie był zadowolony. Nagle poczuł, że nie chce odgrywać tu roli drugoplanowej. Zacząłem podejrzewać, że chce być grubszą rybą w mniejszym akwarium. Huczało mu w głowie i widział że w innych zespołach są pieniądze na stole” – wspomina Horner.

„Pamiętam rozmowę z naszym właścicielem, Dietrichem Mateschitzem przed GP Austrii. Powiedziałem mu, że sprawa z Danielem wydaje się być na ostrzu noża i poprosiłem o trochę sympatii dla niego. Bo wiecie, Helmut jest oczywiście bardzo za Maxem. A chodziło o zbalansowanie rzeczy, danie mu znać, że jest tu mile widziany” – dodaje szef Red Bulla.

 

Mateschitz obiecał rozmowę z Ricciardo i rozmawiał z nim ponad godzinę. Obaj mieli wyjść z uśmiechami na twarzy.

„Dietrich podszedł do mnie i powiedział: Nie ma problemu, nie istnieje taki temat. Powiedziałem mu, że dostanie takie warunki jak Max. Ale wtedy zapytałem go, czy wie ile zarabia Max. Nie wiedział więc gdy go uświadomiłem, zapytał: kto się ku*wa na to zgodził. Odpowiedziałem, że on sam” – wyjaśnia Horner.

Red Bull zaproponował Danielowi to samo co Maxowi i w zespole istniało przekonanie, że Ricciardo zgodzi się na przedłużenie kontraktu. Australijczyk nie kwapił się jednak do tego i Horner zaczął coś podejrzewać.

„Nie podpisał umowy przed testami, nie podpisał w trakcie, a od razu po zakończeniu pojechał prosto na lotnisko. Gdy wylądował w Los Angeles, zadzwonił do mnie i poinformował, że nie podpisze kontraktu i zdecyduje się na inny kontrakt” – wspomina Horner.

 

„Byłem w szoku i zapytałem: OK, czy Mercedes lub Ferrari wyszły z jakąś rewelacyjną ofertą? A on mi odpowiedział, że podpisze kontrakt z Renault. Ze względu na jego poczucie humoru, byłem przekonany, że robi sobie jaja. Mówię mu: Nie idziesz do żadnego Renault, przestań pie*dolić. Po 10 minutach uwierzyłem mu, że idzie do Renault i było to rozczarowujące” – dodaje szef Red Bulla.

Ricciardo w Renault tylko dwa razy stanął na podium, a po dwóch latach, gdy przeniósł się do McLarena, tylko raz. Horner twierdzi, że Ricciardo ostatecznie pożałował swojego wyboru.

„To było podczas pandemii. Daniel zadzwonił do mnie i powiedział: Christian, bardzo przykro mi to powiedzieć, ale miałeś absolutną rację. Byliśmy w kontakcie, zawsze mieliśmy dobrą relację. Jest dobrym gościem, po prostu wówczas bardzo źle mu doradzono” – mówi Horner.

Źródło: eff won with DRS

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi